Leasemaatschappij Arval uit Zaventem kende een sterke bedrijfsgroei en oversteeg haar doelstellingen in 2014.
Sedert 2012 voerde Arval een groot aantal strategische programma’s door die in 2014 resultaat opleverden. Door het introduceren van meer flexibiliteit in de keuze van leaseperiodes, van middellange tot lange termijn, het aanbieden van volledige oplossingen voor outsourcing en het implementeren van innovatieve initiatieven zoals Arval Smart Experience, focust Arval zijn activiteiten op de behoeften van klanten en bestuurders. Dat resulteerde in een stijging van het aantal voertuigen geleased in 2014 in vergelijking met 2013.
“In 2014 voerde Arval een nieuwe baseline in: ‘Arval. We care about cars. We care about you.’ Zo werd een bladzijde in de bedrijfsgeschiedenis omgeslagen”, zegt Philippe Bismut, CEO van Arval. “De baseline geeft ons engagement naar kwaliteit en expertise weer. We kunnen bevestigen dat onze boodschap duidelijk overkwam bij onze klanten in 2014, en dat ze ons beloonden voor onze inspanningen. We hebben er vertrouwen in, en alle Arval teams hebben zich tot doel gesteld 6% groei te bereiken in 2015 en de mijlpaal van 800.000 geleasede voertuigen te behalen tegen eind 2016.”
Met een groei van 6,2% tussen eind 2013 en eind 2014, haalde Arval België goede resultaten. De Belgische vloot van Arval telt voortaan 38.465 voertuigen wat de onderneming een stabiel marktaandeel oplevert van 11,3%. Zo is Arval België erin geslaagd zich goed uit de slag te trekken, aangezien de groei van de Belgische markt op vlak van Full Service Leasing 3,7% bedraagt.
Deze goede resultaten zijn te verklaren door een betere ondersteuning van de klanten dankzij kwalitatieve diensten, door de lancering van innovatieve producten en door Arval’s unieke accountteam aanpak om de klant en bestuurder in het centrum van de aandacht te plaatsen.