De Arteel Group zag de vraag naar zijn diensten het afgelopen jaar toenemen met 67,5% tot ruim 9 miljoen euro omzet. Zo was en is er heel wat interesse in geschenken of een online platform waarop collega’s elkaar complimenten en feedback kunnen geven, en waarop leidinggevenden werkverjaardagen en uitzonderlijke werkprestaties van werknemers kunnen vieren. “De reden voor de stijgende vraag? in deze thuiswerktijden bleek meer dan ooit het belang om waardering te tonen voor werknemers, hen te laten voelen dat ze de belangrijkste mensen ter wereld zijn. Enkel zo kunnen ze zich meer verbonden voelen met de werkvloer en de bedrijfscultuur”, zegt co-CEO Nathalie Arteel.
LuckyBird cadeaubox
Arteel Group maakte vorig jaar ruim 200.000 werknemers en hun familie blij met bijvoorbeeld ontbijtmanden of gepersonaliseerde relaxpakketten. Het populairste product was de LuckyBird cadeaubox, een gepersonaliseerde doos met daarin een link naar het platform waar werknemers een persoonlijke bedanking en een videobericht van hun CEO vinden. Ze kunnen er op zoek naar een cadeau in een breed gamma van merkartikelen, champagnes, belevenissen, cadeaubonnen en goede doelen. Vorig jaar kregen zo’n 65.000 werknemers een LuckyBird cadeaubox aan huis geleverd. Op piekmomenten waren er zo’n 50 werknemers aan de slag met de voorbereiding van geschenkpakketten en de lancering van waarderingssoftware.
10 extra krachten gezocht
Ook voor 2021 verwacht de Arteel Group stevige groeicijfers. “We verwachten de omzet minstens met de helft te doen toenemen. De ambitie ligt hoog: met erkennings- en waarderingsprogramma’s minstens een half miljoen werknemers (+150%) bereiken. Om aan de toegenomen vraag naar zijn waarderingsprogramma’s te voldoen, is het bedrijf voor dit jaar nog op zoek naar minstens 10 extra werknemers. Bij het bedrijf (1977°) werken momenteel 36 krachten.