Communicatiebedrijf en drukkerij Daddy Kate uit Sint-Pieters-Leeuw en Jette heeft de ervaren marketing- en communicatieprofessional Anita Descheemaeker (53) aangeworven als agency director. Naast Descheemaeker verwelkomde Daddy Kate sinds november vorig jaar nog negen andere collega’s.
Daddy Kate biedt oplossingen aan in vier domeinen: print, graphic design, branding en online. De functie van agency director is in het leven geroepen om de gestage groei van de graphic design, branding en online teams van het bedrijf op te vangen. Tot voor kort stuurden CFO Stefan Inslegers en commercieel directeur Guido Geraerts de middle managers van deze teams aan, maar nu neemt Anita Descheemaeker deze taak over. Zij zal het agentschap leiden en verder uitbouwen.
Anita Descheemaeker kan bogen op een ruime ervaring in de communicatiewereld. Na een carrière van 25 jaar bij McCann Erickson – van account executive tot general manager – ging Descheemaeker als managing director aan de slag bij 7Beaufort en vervolgens The Crew Communication. In 2012 versterkte ze het nieuwsagentschap Belga als marketing & sales director en in 2015 werkte ze als service client director bij Hello Agency. Descheemaeker heeft verschillende Effies op haar palmares en begeleidde klanten als Opel, Carglass, Ethias, Coca-Cola, Mastercard en Planet Parfum.
“Vanaf de eerste contacten met de mensen bij Daddy Kate voelde ik duidelijk de passie voor het vak, de goesting om hun agentschap te doen groeien en verder te ontwikkelen”, zegt Anita Descheemaeker. “Daarom ben ik naar Daddy Kate overgestapt. Ik geloof bovendien sterk in hun visie, hun aanpak en hun motivatie om van Daddy Kate een volwaardig‘omnichannel bureau te maken. Een bureau met een stevige strategie en een sterke creatie voor zowel kleine als grote bedrijven.”
“Anita Descheemaeker heeft niet alleen een jarenlange ervaring in de communicatiewereld, zij is ook strategisch zeer sterk, heeft de people skills om teams te leiden en te begeleiden. Ze is ook een fervent netwerker”, zegt Stefan Inslegers. “Ons communicatiebureau is in korte tijd gegroeid van 15 naar 25 collega’s. We willen op dat elan verder gaan en hebben er het volste vertrouwen in dat Anita de geknipte persoon is om die groei te ondersteunen.”