Voortaan zullen AMPLEXOR België, INFOTEHNA, ForeignExchange Translation en moederbedrijf euroscript International SA allemaal opereren onder de merknaam AMPLEXOR.
De bedrijven zullen zich profileren als een digital solutions provider van global compliance, digital experience en language en contentmanagementoplossingen in Europa, Azië en Amerika. Het van oorsprong Leuvense AMPLEXOR wordt zo een wereldmerk. De namen euroscript en INFOTEHNA verdwijnen en op termijn verdwijnt ook de merknaam ForeignExchange Translations.
De oplossingen die AMPLEXOR België tot op heden in de Benelux aanbood (document-centric applications, enterprise collaboration en digital experience management) worden voortaan wereldwijd aangeboden.
“Voor AMPLEXOR België is dit een zeer belangrijke stap waar we erg trots op zijn”, zegt Eric Pieters, Gedelegeerd Bestuurder van de Belgische vestiging van AMPLEXOR. “Enerzijds omdat onze digital experience management- en enterprise content managementdiensten en de bijbehorende aanpak vanaf nu wereldwijd beschikbaar zullen zijn. We streefden daar in het verleden al naar, en het is één van de voornaamste redenen voor de integratie met euroscript. Anderzijds zijn we er trots op om als klein, Belgisch bedrijf onze naam, onze methodes en onze oplossingen te mogen doorgeven aan een grote, internationale organisatie. Die voortrekkersrol willen we ook in de toekomst blijven spelen.”
De voorbije 28 jaar evolueerde Euroscript International SA, mede dankzij tal van overnames, van een leverancier van vertaaldiensten en content management tot een expert in digital experience management, regulatory compliance, content en process managementoplossingen. “Die ontwikkelingen dwongen ons om na te denken over ons merk en de communicatie daar rond”, zegt CEO Mark Evenepoel van AMPLEXOR International. “Vandaar ook de noodzaak om te communiceren over wie wij zijn: één globaal team met een uitstekende kennis van softwaretechnologie en oplossingen voor content- en documentbeheer specifiek voor industrie- en businessprocessen.”
AMPLEXOR komt uit het Latijnse woord voor ‘omhelzen’. “Die betekenis blijft voor ons behouden in het feit dat wij onze klanten willen blijven omarmen, ondersteunen en begeleiden om hun digitale strategie door te voeren en succesvol te maken”, klinkt het. “Daarnaast blijft de betekenis ook behouden in de nieuwe slogan van ons bedrijf: ‘Embrace the future’. Wij willen een bedrijf zijn dat vooruit kijkt en op die manier met globaal gerichte producten en diensten de drijvende kracht is in het succes van onze klanten.”
De nieuwe naam brengt ook een nieuw logo met zich mee en een nieuwe website www.amplexor.com.