IMG_1383

AdSomeNoise wordt digital campaign agency

LEUVEN – Ter gelegenheid van zijn zevende verjaardag breidt AdSomeNoise, een Leuvens bureau voor digital advertising en digital signage, zijn actieterrein uit. Voortaan zal het bedrijf actief zijn als digital campaign agency. “We gaan voortaan verder dan een enkel kanaal of enkele productie”, vertelt Managing director Steven Verbruggen.

Het onafhankelijke bureau AdSomeNoise uit Leuven bestaat zeven jaar en grijpt die gebeurtenis aan om een grondige herpositionering door te voeren. Het bedrijf blijft zich focussen op display advertising en digital signage, maar beperkt zich niet langer tot de productie ervan. “We positioneren ons voortaan als digital campaign agency”, aldus Managing director Steven Verbruggen. “Digitale campagnes realiseren is hetgeen we het liefst doen, en wat we ook het beste kunnen. Vroeger zaten we vooral in de hoek van de productie, en werkten we heel hard op efficiency. Maar voor echt goede campagnes moet je op het bredere plaatje kunnen focussen. We zagen dan ook regelmatig dat fantastisch materiaal dat wij aanleverden niet zo goed werd ingezet. Daarom begeleiden we sinds een paar jaar een aantal adverteerders ook rechtstreeks met hun digitale campagnes. We achten de tijd rijp om dit nu breed uit te rollen.”

Plug-in 

AdSomeNoise doet dat naar eigen zeggen via een ‘plug-in’-aanpak: het brengt de competenties in die op een bepaald moment nodig zijn om te werken aan de effectiviteit van de campagne. Het bureau werkt daarbij op vier domeinen: business en strategie, data en technologie, media en creatie.  “Voor ons is het belangrijk om de best mogelijke campagne na te streven. Daarom spelen we in op de relevante noden. Als bepaalde domeinen al goed zijn ingevuld, willen we daar liever op verder bouwen, en ze integreren. We werken dus graag samen met bestaande partners en kunnen hen ook adviseren vanuit de andere domeinen. We vinden het gewoon extreem belangrijk om creatie en media goed te integreren, wat nog te vaak de uitzondering blijft. Daarom zijn we zo blij met technologieën als DCO (Dynamic Creative Optimization) waarbij we iedere ontvanger een zo’n relevant mogelijke boodschap brengen, creatief ingevuld. De combinatie tussen data en creativiteit is volgens ons een game-changer”, weet Steven.

Silo’s tussen media en creatie doorbreken

AdSomeNoise zit naar eigen zeggen internationaal aan de top wat het gebruik van DCO betreft. Toch is de technologie een middel en geen doel op zich. Verbruggen: “Met DCO kunnen we gewoon heel goed bereiken waar we altijd naar gestreefd hebben: zo relevant mogelijke reclame brengen. Maar er zijn natuurlijk ook andere manieren. Sinds digital advertising tractie kreeg, zijn de verwachtingen op het vlak van meetbaarheid en stuurbaarheid groot. Door de silo’s tussen media en creatie te doorbreken, kunnen we die eindelijk waarmaken”, klinkt het nog.

20 personeelsleden 

AdSomeNoise telt 20 medewerkers verspreid over de kantoren in Leuven en Kortrijk. Verbruggen laat weten dat de komende tijd nog uitgekeken wordt naar versterking.