LEUVEN – Account Directors Tine Vanhove en Piet Schepers van het Leuvense communicatiebureau Absoluut stappen in het kapitaal van het bedrijf. Dat meldt stichter en Creative Director Partner Ronny Schildermans.
Tine en Piet zijn intussen 13 jaar aan de slag bij Absoluut waar ze een team van 30 medewerkers aansturen. Met hun aandeelhouderschap zetten ze een stapje hogerop. “Tine en Piet zijn meer dan een decennium een stuwende kracht binnen Absoluut. Dit is meer dan zomaar erkenning. Ze zullen mee de toekomst bepalen. De coronaperiode heeft alleen maar bevestigd wat we al wisten: Piet en Tine zijn klasbak hors catégorie”, aldus Schildermans.
Weinig groeipijnen
Communicatiebureau Absoluut wordt 18 jaar in 2021. De volwassenheid lonkt zonder veel groeipijnen of een pubercrisis. “Ook de afgelopen maanden hebben Absoluut niet in problemen gebracht. Integendeel, het waren misschien wel de drukste tijden ooit met verschillende nieuwe klanten als resultaat. We zijn altijd al atypisch geweest. Dat we excelleren in atypische tijden, is misschien niet zo vreemd”, zegt Ronny.
Investeerders afgewimpeld
Absoluut werd de afgelopen jaren meermaals gepolst door investeerders. “Maar dat hebben we altijd afgeblazen, het matchte niet. We blijven vurig onafhankelijk en gaan voor groei op eigen sterkte. Zonder een schoonmoeder tussen de aandeelhouders.” vult vennoot en strategisch directeur Joris Mateusen aan.
Absoluut
De groep rond Absoluut, digitaal agency Absoluut Zulu en marcom consultancy Lake Nimble telt ondertussen 57 medewerkers en is gehuisvest in de Remytoren aan de Vaart in het Leuvense Wijgmaal.