“De overname was voor ons een stap in het onbekende, maar we hadden alle vertrouwen in onszelf en elkaar”, zegt Adeline. “We vullen en voelen mekaar zeer goed aan. Sharon bekommert zich om het papierwerk, het personeel en de boekhouding. Ik neem alles in de winkel zelf voor mijn rekening.”
“We hebben veel aan ons hoofd. Sharon werd anderhalf jaar geleden moeder en er waren corona, een energiecrisis, inflatie en grote prijsstijgingen. We sloegen ons er echter goed door en zijn fier dat we dit als jonge vrouwen allemaal kunnen doen. Onze 27 medewerkers leveren ook fantastisch werk.”
Meer ademruimte
Toch wrong er iets. “De jongste dertien jaar is aan deze winkel weinig veranderd. De klanten zagen nauwelijks wijzigingen. En stilstaan is achteruitgaan. We hadden dringend ademruimte nodig en breiden de winkeloppervlakte daarom uit met 400 vierkante meter, tot een totaal van 2.000. Dankzij een valse wand merken de klanten weinig van die uitbreidingswerken. Tegen 22 november moet alles klaar zijn, net op tijd voor de sint en de eindejaarsperiode.”
Nieuwe afdelingen staan niet gepland. “Om efficiënt te kunnen werken, was gewoon meer plek nodig. Na de uitbreiding hebben we drie extra rayons.”
“Met een ervaren commercieel adviseur van Carrefour bereiden we tegen volgend jaar een tweede verbouwingsfase voor. Het retaillandschap staat onder druk. OKay en Aldi Evergem vernieuwden al grondig hun winkelruimte. We moeten de concurrentie bijbenen en zijn al lang met de voorbereidingen bezig.”
De vele afspraken met architecten en de directie van Carrefour zijn tijdrovend, maar volgens Adeline en Sharon de moeite waard. “De hele winkel wordt aangepakt, de gevel incluis. We gaan investeren in zonnepanelen en dus groene energie, maar de huidige dakconstructie kan dat niet dragen. Het wordt dus een hele make-over, met daarna een feestelijke heropening.”(ivh)