Afbeelding1 Philip Claeys. Foto Brent Saey

Zelfgemaakte Limoncello van Philip (54) valt zo in de smaak dat hij er pop-upwinkel mee wint

LIEDEKERKE, NINOVE - Philip Claeys (54) uit Liedekerke is met Philimoncello de winnaar van de tweede editie van Win Your Pop-up Store van het Ninia Shopping Center in Ninove. Vier maanden lang mag hij gratis een winkel gebruiken om er zijn zelfgemaakte limoncello te verkopen.

In het voorjaar ging Ninia op zoek naar ambitieuze ondernemers die droomden van een eigen zaak. Uit alle deelnemers kwam Philimoncello als winnaar uit de bus.

Tien jaar geleden begon Philip voor het eerst limoncello te maken voor zichzelf. Die verdeelde hij later ook onder zijn vrienden en familie. Omdat zijn limoncello steeds meer in de smaak viel, begon hij ook lokale winkels te bevoorraden. “Ik besliste om van mijn hobby een zelfstandig bijberoep te maken en gaf mijn limoncello de naam Philimoncello. Toen zag ik de wedstrijd op internet en ik greep mijn kans”, vertelt Philip.

Italiaanse citroenen

“Philimoncello is gemaakt van honderd procent Italiaanse citroenen. Ik werk zonder bewaarmiddelen en probeer zo weinig mogelijk suiker te gebruiken”, vertelt hij. “Op termijn is het mijn ambitie om ook nog een alcoholvrije limoncello op de markt te brengen. Net omdat ik maar één product verkoop in mijn winkel heb ik ervoor gekozen om de limoncello in verschillende flessenvormen en volumes te verkopen.

Philip heeft nu vier maanden lang, tot eind dit jaar, een eigen winkel in het Ninia Shopping Center. “We hopen natuurlijk op een positieve reactie van onze klanten en, wie weet, misschien is dit het begin van een samenwerking op langere termijn”, klinkt het bij Shopping Manager Hera Genbrugge.

Philip zal in zijn winkel bijgestaan worden door een zestal mensen. “Als hoofdberoep werk ik zelf nog als lesgever in de verzekeringssector, dus zal ik niet altijd zelf in de zaak te vinden zijn”, zegt hij. “Ik heb bewust de kleinste handelsruimte gevraagd, omdat ik geen uitgebreid assortiment heb”, vertelt de uitbater.

De eerste twee weken zullen klanten kunnen proeven van Philimoncello in de pop-upwinkel. Daarnaast organiseert hij ook twee keer per maand een wedstrijd via Instagram. “De winnaars daarvan wil ik op het einde allemaal uitnodigen voor een soort limoncello party”, zegt Philip.

Als de pop-upwinkel aanslaat, sluit hij niet uit om op termijn zijn eigen winkel te openen.

www.philimoncello.be