Vice-premier Alexander de Croo had het vervolgens over het belang van startups in het economische ecosysteem en over de uitdaging om ook kleine en middelgrote ondernemingen volledig mee te trekken in de digitale economie. In België is immers naar zijn schatting nog maar 4 à 5% van de economie digitaal, terwijl het Europese gemiddelde op 12% ligt en Ierland zelfs al een cijfer van 20% scoort. Ook stond hij stil bij het belang van big data en van de noodzaak om die goed te analyseren en daar de nodige actieplannen aan te koppelen en benadrukte hij dat Internet of Things veel dichterbij is dan we denken. “Het is voor ondernemingen van groot belang zich daar nu snel op voor te bereiden”, verklaarde hij.
Patrick De Pauw van Social Seeder vertelde vervolgens ook nog hoe de aloude wijsheid dat reclame van mond tot mond tegenwoordig dankzij de technologische ontwikkelingen in de praktijk kan worden gebracht door van alle stakeholders ambassadeurs te maken. En Hans Smellinckx bracht een verhaal over de kansen die de digitale transformatie biedt op grotere commerciële successen.
Op bijgande foto’s vindt u een impressie van een bijzonder geslaagde avond.