Sinds de uitreiking van de van de Retail Awards eind vorig jaar mag de buurtsuper Carrefour Market Nipa, die in Zele geleid wordt door Nico Dewaele en Sofie Van Brussel, zich een jaar lang Retail Ambassadeur noemen. In de categorie Retail ging Supermarkt Nipa immers met 2 prijzen lopen. Ze wonnen niet enkel voor het tweede jaar op rij de Retail Award maar mogen ook een jaar lang het ambassadeurschap van het initiatief op zich nemen.
De wedstrijdformule van de Retail Awards is een hulpmiddel om de kleine middenstanders en retailers een hart onder de riem te steken en wil bij het grote publiek positeve reacties losweken voor het werk van de zelfstandige handelaars.
De deelnemers aan de Retail Awards worden niet gekozen om hun mooi uitstalraam maar wel om hun dagelijkse inzet voor de klant en omwille van dienstverlening, klantvriendelijkheid, gastvrijheid, service en management
Volgens het juryrapport is deze supermarkt meer dan een buurtwinkel geworden, maar ook een ontmoetingsplaats die het sociale weefsel in Zele versterkt. In 2014 werd de winkel verbouwd en de uitbaters toonden daarbij dat ze helemaal mee zijn met de jongste managementtrends. Ze kozen immers voor een vorm van crowdsourcing door bij de verbouwing ook de klanten te betrekken.
Met een team van 18 medewerkers biedt Nipa niet alleen de klassieke diensten van de buurtsuper aan maar de uitbaters zijn ook op de onlinetrein gesprongen door het online aanbieden van onder meer ontbijt- en picnicmanden. De supermarkt levert die niet enkel aan particulieren maar ook aan bedrijven.