Wolfin-portret-inge-1

Zaakvoerster Technop start eigen brillenmerk, voor en door sterke vrouwen

DESTELBERGEN – Het familiebedrijf Technop uit Destelbergen is al bijna 40 jaar een vaste waarde in de Belgische optiekwereld. Momenteel staan Inge De Muynck en haar broer Joost samen aan het roer. Met een ruime kennis van zaken en een drang om zelf te ontwerpen en te creëren, vond Inge De Muynck een nieuwe uitlaatklep in eigen huis met de start van een zelfontworpen brillencollectie, Wolfin Eyewear.

Wolfin Eyewear is een merk dat een sterke boodschap wil uitsturen naar alle vrouwen. De campagne is opgebouwd uit beelden en verhalen van zes sterke vrouwen, vriendinnen van de ontwerpster. Met het delen van deze verhalen, terug te vinden op de site www.wolfin-eyewear.be, wil Inge andere vrouwen inspireren om in hun kracht te gaan staan en hun leven in eigen handen te nemen.

Maar het gaat nog verder. De eerste collectie RISE, werd vernoemd naar het gedicht ‘Still I Rise’ van een andere bewonderenswaardige vrouw, Maya Angelou. Het gedicht gaat over vallen en telkens weer opstaan. Iets wat vrouwen vaak doen, vooral bij het timmeren aan hun eigen weg. Het eerste model van de collectie werd dan ook naar haar vernoemd. Sterke vrouwen vormen de rode draad doorheen de collectie en dienden als inspiratie voor de ontwerpster.

Wolfin Eyewear wil ook bewust kiezen voor de juiste partners, daarom worden de monturen enkel verdeeld via de zelfstandige opticien met een uitmuntende service. Omdat duurzaamheid vandaag de dag belangrijker is dan ooit, krijg je bij elke bril een etui en poetsdoekje uit gerecycleerd materiaal.