“Ik ben alleen gestart in 2018 met drie verschillende fietsen”, vertelt de zaakvoerder. “Om Veeloo kenbaar te maken, bezocht ik vooral wekelijkse markten, avondmarkten en jaarmarkten. Nu rijden honderden Veeloo-fietsen in de regio, zijn we met vijf medewerkers en hebben we drie testlocaties in Oost-Vlaanderen.”
LEES OOK. Veeloo opent nieuw test- en adviescentrum in Dendermonde
Grote merken – vaak uit Nederland – walsen ons land binnen, vertelt De Mulder. Service en lokale verankering moeten volgens hem het onderscheid maken met de grote spelers. Zo rijden er mobiele werkplaatsen van Veeloo van deur tot deur voor onderhoud en herstelling ter plaatse.
Corona
“Bij onze opstart had ik vooral schrik om te moeten opboksen tegen internationale merken. Maar op die manier slagen we er toch beetje bij beetje in om onszelf op de kaart te zetten. Ook door de coronaperiode kiezen mensen vaker voor lokale merken en producten. We werken vooral rond de spreekwoordelijke kerktoren, met focus op service aan huis.”
Om zijn vijfjarig bestaan te vieren, verloot Veeloo vijftig cadeaubonnen via sociale media.