Xando bouwt site voor 25ste verjaardag Plato

sjDe in 2008 opgerichte Gentse websitebouwer Xando, kiest voor een duidelijke no-,nonsense aanpak . “We zien een website als een marketingmachine die geld moet opbrengen”, zegt zaakvoerder Sébastien Jacobs. “Steek je er één euro in, dan moet je er twee euro terug uithalen. De tijd dat een site vooral fraaie technische franjes bevatte, is lang voorbij. We helpen ondernemingen en organisaties via advies en automatisering zodat ze meer tijd  overhouden voor hun core business.”

Daarnaast biedt Xando ook hulp bij het uitwerken van een strategisch plan. En Xando  legt in samenspraak met de klanten ook vast welke normen moeten worden gemeten om te zien of de strategie aanslaat en bekijkt het innovatietraject dat het best gevolgd kan worden. “Dat verschilt immers van organisatie tot organisatie. Een jonge starter moet op een andere manier innoveren dan een bedrijf dat al veel meer kilometer op de teller heeft staan.”

Die resultaatgerichte aanpak heeft Xando geen windeieren gelegd, want er is inmiddels sprake van een indrukwekkende klantenlijst , die zich ook vertaalt in heel wat positieve testimonials op de eigen site.

Ter gelegenheid van de 25ste verjaardag van het lerende ondernemersnetwerk Plato van VOKA bouwde Xando de site www.plato25.be. Daarop zijn onder meer heel leuke filmpjes te vinden die ondernemers een duidelijke kijk geven op wat het lerende netwerk voor hen kan betekenen.