Wout en Mona Wout en Mona. Foto: RR

Wout en Mona lanceren Everybody Happy: “Onze vrienden klagen over het werk en voelen zich vaak niet gehoord”

Wout De Taeye uit Lierde en Mona Callebaut uit Zottegem hebben ‘Everybody Happy’ gelanceerd. Ze willen bedrijven helpen meer aandacht te besteden aan wat volgens hen belangrijk is: het welzijn en de betrokkenheid van medewerkers als klanten.

Wout en Mona kregen het idee om Everybody Happy op te richten door klachten over het werk in hun omgeving. “Veel van onze vrienden klagen over hun werk en voelen zich vaak niet gehoord,” zegt Wout. “Als we met hen praten komen verschillende zaken naar boven zoals micromanagement, te weinig communicatie, onduidelijke structuren of een roddelcultuur”. Aan de andere kant merken Wout en Mona ook dat vrienden van hun ouders, die zich in de laatste fase van hun carrière bevinden, moeite hebben om gemotiveerd te blijven. Voor hen is veranderen van job vaak geen optie meer. “Dit dubbele perspectief – zowel de frustraties van jonge professionals als de uitdagingen van medewerkers met meer jaren op de teller – benadrukt de noodzaak van een aanpak die gericht is op het verbeteren van werkplezier en betrokkenheid.”

“Luisteren naar wie er momenteel al verbonden is aan je firma alvorens bakken geld te steken in nieuwe campagnes, is essentieel voor blijvend succes.”

Wout De Taeye

Met hun onderneming zullen Mona en Wout luisteren naar de uitdagingen die binnen het bedrijf spelen, zo kunnen ze op maat werken. Daarbij vertrekken ze vanuit concrete data.  “Veel bedrijven gaan te snel af op buikgevoel,” legt Wout uit. “Wij geloven in het belang van gesprekken met huidige klanten en medewerkers. Het zijn net zij die waardevolle inzichten bieden die je zelf niet kan bedenken. Alles wat je zelf zegt, weet je tenslotte al.”

Wout heeft een achtergrond in marketing. “De meest logische stap zou de oprichting van een marketingagency geweest zijn,” zegt Wout. “Maar dat wilde ik bewust niet doen. Ik geloof dat veel marketing- en HR-initiatieven goed bedoeld zijn, maar dat er te vaak een cruciale stap wordt overgeslagen.”

Twee dromen

Met een duidelijk doel voor ogen, hebben Wout en Mona twee grote dromen voor het komende jaar: gelukkige klanten die het effect van hun aanpak ondervinden en samen genieten van het parcours van ondernemen. Daarnaast start Wout vanaf november een traject bij Voka Oost-Vlaanderen om de groei van Everybody Happy verder te ondersteunen aan de hand van een klankbord van mede-ondernemers.