World of Waw, een jong bedrijf uit Sint-Niklaas, maakt apps voor smartphones, tablets en smart glasses met augmented reality. Als je door het camerabeeld van je toestel naar de wereld kijkt, herkent hun beeld-en objectherkenningstechnologie elementen uit je leefomgeving. Die triggeren je toestel om er in een fractie van een seconde digitale extra’s aan toe te voegen. Dat kan een tekstveld zijn, maar ook een soort webinterface, audio, video of zelfs rondwandelende en sprekende 3D figuren.
Het bedrijfje van Tina Stroobandt zet zichzelf ook internationaal op de kaart. Zo ging het in op de uitdaging van het Nederlandse pretpark Efteling dat de vraag stelde hoe het met digitale innovatie de beleving voor de klanten in het park kan verrijken.
Liefst negentig bureaus bedachten een concept voor de wondere sprookjeswereld. Op vrijdag 13 november vond met vijftien ervan een finale plaats in de vorm van een pitch day en op het einde van de dag ging het goud naar World of Waw.
“Onze oplossing om de wachtrijen om te toveren in een mixed reality belevenis charmeerde zowel de digitale experts, medewerkers van Efteling medewerkers als bezoekers van het park die deel uitmaakten van de jury”, legt Tina Stroobandt uit. “De komende maanden slaan we de handen in elkaar met het ervaren Efteling team om alvast één van de attracties van een wonderlijke “Waw!” te voorzien.”