De verkiezieng van de Nederlanstalige en Franstalige marketeer van het jaar is een initiatief van de marketingorganisatie Stima in samenwerking met het zakenblad Trends.
Op 26 oktober zullen we weten wie de wedstrijd wint. Er zijn vijf genomineerden. Met Inge Ampe van ING en Patrick Kindt van KBC is de bankwereld goed vertegenwoordigd. Dirk Van De Walle van Spadel is eveneens genomineerd. De andere twee kandidaten houden de Oost-Vlaamse eer hoog. Het gaat om Severine Distave van Alpro uit Gent en Stef De corte (foto) van Smartphoto uit Wetteren.
Vanuit Gent oefent Severine Distave een Europese marketingfunctie uit en maakt ze ook deel uit van het uitvoerende managementteam. Na het behalen van een diploma als bio-ingenieur studeerde ze marketing aan de Vlerick Business School. Vervolgens ging ze aan de slag bij Unilever België, waar ze doorgroeide tot business leader personal care. In 2010 stapte ze over naar Alpro Europe waar ze sinds 2014 bevoegd is voor de volledige marketingstrategie van het merk Alpro in Europa.
Stef De corte, die burgerlijk ingenieur is van opleiding, en in zijn loopbaan technische functies uitoefende bij onder meer Leuven Measurements & Systems en Asea Brown Boveri is als CEO van Smartphoto een buitenbeentje onder de genomineerden. Hij heeft die nominatie te danken aan de geslaagde turnaround die hij bij Smartphoto realiseerde door het bedrijf te laten kiezen voor een andere strategie die volledig focust op de behoefte van de consumenten om ook in het digitale tijdperk nog foto’s te zien op onder meer T-shirts en koffiemokken.
Op 26 oktober zullen we us weten of Severine distave of Stef De corte al dan niet zijn bekroond.