De collectie is ontworpen door het design team van Woody in zeer nauwe samenwerking met Astrid en haar man Bram Coppens. De Californische roots van zowel Astrid als de retro Malibu surf vibes van Bram dienden als inspiratie voor de gehele collectie, het artwork, de kleuren en de quotes. Ze hebben in elk item hun hart en ziel gelegd. Maar de muze voor al deze mooie kledingstukken is uiteraard Billie-Ray zelf, het anderhalf jaar oude dochtertje van Astrid en Bram.
“De jongste ontwerpster ooit”, zegt Astrid fier over Billie-Ray. De collectie verrast met subtiele details maar is nooit overladen. “Ook daar zaten wij met Woody snel op dezelfde golflengte. We voelden elkaar meteen aan waardoor het design proces heel erg vlot is verlopen en dit in volle Corona-crisis. De zoektocht naar de juiste materialen en kleuren was heel fijn om te doen. Stapje per stapje kom je dichterbij het eindresultaat. Kippenvel momentje toen we voor het eerst de samples in onze handen hadden”, geven Astrid en Bram Coppens aan.
Authentieke babywear lijn met betekenis
Billie-Ray x Woody is een heel authentieke collectie geworden waarin veel emotie vervat zit. De regenboog loopt als een rode draad door de collectie en komt op heel wat stukken subtiel terug. Met deze regenboog steunen Astrid, Bram en Woody zowel de #lgbtq gemeenschap als gender neutraliteit. De collectie straalt veel meer uit dan enkel surf vibes. De lijn is unisex, inclusief en beschikbaar vanaf maat 3 maanden tot 2 jaar. Het gamma bestaat uit bodies, rompers, coole t-shirts, hoodies, sweaters, joggings, shortjes, onesies, mutsjes en slabbetjes.
Bram Coppens heeft met zijn Hasselblad fototoestel gezorgd voor prachtige foto’s in studio en op locatie. Dat Bram geboren en getogen is in Gent zorgt dan weer voor een extra touch in de samenwerking met het Gentse Woody. “Voor ons was het onzettend fijn om zo’n betekenisvolle collectie te kunnen maken met Astrid en Bram Coppens. De zeer nauwe samenwerking resulteert in een ongeziene lijn van baby en kidswear die authentiek is en ons meevoert naar de golven en het strand. Het geeft mij een instant happiness gevoel”, geeft Cathy de Rooij, marketing manager van Woody aan.
De collectie is vanaf woensdag 14 april te koop in de winkels en online op www.woodyworld.com/billierayxwoody