GENT – Wijs mag voortaan de go-to-market strategie van producten en diensten van Fluvius mee helpen ondersteunen. De Belgische netbeheerder van elektriciteit en aardgas is ontstaan uit de fusie van Eandis en Infrax. Het allround communicatiebureau uit Gent kreeg de Europese aanbesteding gegund, en mag hier drie jaar aan werken, met kans op verlenging.
Fluvius zocht naar een full service-bureau voor de ondersteuning bij het verkrijgen van noodzakelijke inzichten om strategische keuzes te maken met betrekking tot hun producten en dienstenaanbod. Om binnen die strategische keuzes nieuwe diensten of bestaande diensten beter in de markt te zetten, hebben zij een Europese aanbesteding geschreven voor een 360° marketing bureau voor on- en offline media. Wijs werd als partner gekozen om Fluvius de komende drie jaar (met kans op verlenging) te ondersteunen bij de uitwerking van deze go-to-market strategie.
Wijs voerde eerder al twee opdrachten met succes uit voor Fluvius, enerzijds het Fiber to the Home (oftwel glasvezel-tot-in-de-woning) pilootproject en anderzijds BENOveren.
Vertrouwen gewonnen
Voor het BENOveren project tekent Wijs het marketing-communicatieplan uit voor de komende twee jaar. Het contentplatform werd onlangs gelanceerd, nu werkt Wijs het plan voor de sensibiliseringscampagne verder uit. “Wijs kon hiermee het vertrouwen van Fluvius winnen. We kunnen goed samenwerken én het goed vinden met elkaar, dus het nieuwe traject is iets waar we enorm naar uitkijken”, verklaart Els De Troch, Account Director bij Wijs.
Strategische partnerships
Wijs is een toonaangevend digitaal communicatiebureau dat nationaal en internationaal strategische partnerships uitwerkt met klanten zoals Belfius, Terre Bleue, Partena Ziekenfonds, NN, Van Marcke en Rock Werchter. De voorbije jaren ging het bedrijf van 50 naar 110 fte’s, die in geïntegreerde teams de digitale identiteit en strategie van grote bedrijven helpen creëren. Wijs specialiseert zich in een langetermijnaanpak op vlak van digitale strategie en verweeft zo het digitale in de dagelijkse activiteiten van partners en klanten.