Wijs boekt winststijging van meer dan 400%

000000000wijsDigitaal agentschap Wijs realiseerde in 2014 een winststijging van meer dan 400%. Het leeuwendeel daarvan wordt rechtstreeks in de mensen geïnvesteerd die zich inzetten voor het bedrijf. Dit met het oog op grotere strategische projecten in 2015.

“Vorig jaar hebben we interne veranderingen doorgevoerd, vooral op vlak van personeelsbeleid”, zegt hr-manager Ilse Jansoone. “Dat we toch nog zo’n winststijging mochten noteren, doet ons veel plezier. We trokken meer ervaren profielen aan, naast ambitieuze starters. Zo kwamen Stefan Jenart en Anne Rooms het team versterken.”

Ook het management team bij Wijs ziet er in 2015 anders uit. Voormalig sales en marketing manager Lieselotte Van Tieghem weet goed wat er in de markt gebeurt en neemt nu de leiding over het creatie-team.  “We investeren dit jaar nog meer in de ontwikkeling van competenties en kennis van onze mensen”, zegt ze, “zodat we als gevestigde waarde onze verworven positie kunnen blijven waarmaken. Dankzij kennisdeling en de juiste structuur kunnen we grote projecten aan zoals bpost, Torfs en De Lijn en blijven we kwaliteit en meetbare resultaten garanderen voor onze klanten.”

Van Tieghem wordt opgevolgd door  David Vansteenbrugge, die de strategische partnerships uitbouwde met AXA Bank en KBC. “In mijn nieuwe rol als sales en marketing manager streef ik naar strategische samenwerkingen over een langere termijn, naast kleinere, afgelijnde projecten. Zo zijn we in staat om brede projecten te beheren en de volledige digitale identiteit van grote ondernemingen vorm te geven.”

Het management van Wijs besliste in 2014 ook om een volledig nieuwe functie te creëren: Head of Business Development. Kenneth Tallir neemt deze rol op zich. Na een interessant traject in de digitale sector kent hij de markt en de belangrijkste spelers. Het is nu zijn verantwoordelijkheid om het netwerk rond Wijs te onderhouden en verder uit te bouwen. “Wijs is gelieerd aan de Cronos Group en vormt in die context een strategisch zwaargewicht,” legt Tallir uit. “Daarnaast hebben we stevige relaties met Google, Talking Heads, AG Consult, sociale media en andere leveranciers en partners. In nauwe samenwerking met het salesteam en het management wil ik dit netwerk verstevigen en verder uitbouwen.”

CEO Bart De Waele en aandeelhouder Dirk Sabbe blijven in grote lijnen de richting van Wijs uittekenen. Dankzij de constructieve samenwerking met managing director Anneleen Demasure wordt hun visie omgezet in een duidelijke strategie en tactiek voor de toekomst. Het duo Bart en Dirk legde enkele jaren geleden de eerste stenen van wat Wijs nu is. Hun neus voor opportuniteiten in de digitale dienstensector zorgt voor een vooruitstrevende en inspirerende visie binnen Wijs.

“De focus van Dirk en van mezelf ligt vooral op de verdere groei van de groep rond Wijs. Dit betekent dat we onze ogen openhouden voor digitale dienstverleners die een aanvulling kunnen zijn op onze activiteiten. Maar ook dat we in de gaten houden welke sectoren er digitaal matuur worden. Eenmaal een sector digitale maturiteit uitstraalt, sturen we Wijs in die richting. Zo werken we al volop voor de financiële sector. We verwachten dat de dienstensector en retailsector in 2015 zullen komen aankloppen.”