GENT – Voor de globale posterwedstrijd ‘Poster For ___ .’ werd uit 5863 inzendingen van 45 landen ook het ontwerp van What’s in a name? geselecteerd. De internationale jury bestond uit een panel van bekroonde CD’s, AD’s, illustratoren, fotografen en artiesten. De winnende ontwerpen zullen nu de wereld rondreizen in verschillende internationale exposities.
De wedstrijd bestond uit 5 verschillende categorieën. Zo werd er in de eerste plaats gevraagd een poster te ontwerpen voor ‘Climate Change’. De andere categorieën waren Poster for Child, Poster for Ocean Protection, Poster for Water en Poster for Education. Het is in deze laatste categorie dat het Gents creatief collectief What’s in a name? aan het langste eind trok. “The Grand Jury team chose your work out of thousands of entries for its originality, outstanding execution, insight and creativity”, aldus de jury
Education leads to escalation
Op de poster prijkt de baseline ‘Education leads to escalation’. Filip Vandewiele van What’s in a name? legt uit: “Onze poster is een pleidooi voor alfabetisering: met elke letter extra zet een kind een stap vooruit, komt het een niveau verder en wordt stap voor stap de mens ‘gevormd’.”
“Deze prijs is een wereldwijde erkenning van het creatieve kunnen en een positieve manier om de naambekendheid van ons creatief collectief te vergroten. Deze appreciatie is voor ons een drijfveer om te blijven communiceren op een eigenwijze manier. De internationale ‘free publicity’ is natuurlijk mooi meegenomen.”
Collectief
What’s in a name? heeft bijna 15 jaar op de communicatieteller. Het collectief omhelst een polyvalente radar van freelance communicatiespecialisten en kan door bureaus én adverteerders worden ingeschakeld. Het collectief werkte reeds freelance voor bureaus op merken zoals Knack, Kinepolis, Ketnet, Studio 100, Brantano, Coca-Cola, Flanders Expo, Evian, Flandria, Vaillant, Tiense Suiker, NMBS, UZ Gent, … ‘In direct contact’ werd dan weer graag getekend voor bpost, VAR, Snoecks, Leen Bakker, Groen, Lukas – Art in Flanders, Christeyns, Volvo, Howest, Digipolis, Stad Gent, …
Who’s in a name?
De oprichters en eerste aanspreekpunten zijn Bruno Seys en Filip Vandewiele. Beiden verzorgen de ‘creative direction’ van elke uiting die het communicatiehuis verlaat.
Gratis
Recent werd een drieledig boek met creatief werk gepubliceerd. Wie interesse heeft om pro Deo een gesigneerd exemplaar te ontvangen, kan/mag altijd een e-mailtje versturen naar who@what-s-in-a.name.