AALST – Spott, het vroegere Appiness uit Aalst, werkt op dit moment samen met Eurovision om zowel de halve-finale als de finale van het Eurovisiesongfestival dit jaar interactiever te maken dan ooit.
Vanavond gaat de eerste voorronde van het Eurovisiesongfestival 2018 in Lissabon van start. Een opvallende partner in heel dit gebeuren is het Belgische inspiratieplatform Spott. De unieke technologie van Spott laat kijkers over heel de wereld toe om in interactie te treden met hun favoriete artiesten, te ontdekken wie hun outfits ontwierp, de liedjesteksten mee te volgen en zo veel meer, op eender welk kanaal.
Bezoekers aan de website van Eurovisie zullen updates ontvangen van de nieuwste artiesten die toegevoegd werden, op die manier kunnen ze al op ontdekkingstocht gaan nog voor de aanvang van de show. Deze inspiratiestroom zal zich ook verder zetten na de grote slotshow, want de data die Spott verzamelde zal blijven verder leven op de platformen van Eurovisie. Op het officiële Eurovision Youtube Kanaal zal er interactie mogelijk zijn door middel van links onder de video’s van elk optreden, die dan bekeken zullen worden door miljoenen fans.
Door het aanbieden van contextueel relevante informatie, transformeert Spott de wedstrijd voor de trouwe songfestival-kijkers van een passieve in een actieve belevenis. Spott zet de nieuwsgierigheid van het publiek naar de designers, de songteksten en de landen onmiddellijk om in actie.
Het grote voordeel voor het Eurovisie Songfestival is een veel meer betrokken publiek, dat in staat is om in interactie te treden met hun favoriete nummers op een dieper, meer persoonlijk level. “We zijn echt enthousiast over deze samenwerking met Eurovision en zijn hiermee de eerste ter wereld om het publiek van dit globale culturele evenement een nieuwe ervaring te bezorgen”, zeggen CEO’s Michel De Wachter en Jonas De Cooman.