LEBBEKE – In 2019 maakte het Antwerpse FCR Media, het grootste Belgische digitale marketingagentschap voor kmo’s en zelfstandigen, maar liefst 715 websites. Vier daarvan kregen een prijs in de internationale wedstrijd “Best Mono Website of the Year”. Technologieplatform en partner Mono Solutions lauwerde onder andere de website van Marthe De Saedeleir, een osteopaat uit Lebbeke.
Een mooie, performante website is voor een zelfstandige of een kmo in België vandaag een onontbeerlijk uithangbord. Door recente technologische evoluties zijn die evenwel niet altijd even gemakkelijk zelf te bouwen. Daarom hebben heel wat kmo’s en zelfstandigen zich de afgelopen jaren gericht tot FCR Media, marktleider in digitale marketing voor kmo’s en zelfstandigen binnen België. Vandaag heeft het bedrijf meer dan 6.000 websites in zijn portfolio en verzorgt het de online communicatie van meer dan 30.000 klanten in 1.700 verschillende industrieën.
Alle webdesigners van FCR Media ontwikkelen de websites voor hun klanten in het Deense technologieplatform Mono Solutions, met wie FCR Media al sinds 2017 een partnerschap heeft. In 2019 gingen maar liefst 715 nieuwe websites live, waarvan er uiteindelijk 45 genomineerd werden in de internationale wedstrijd “Best Mono Website of the Year”.
Technologisch vooruitstrevende pareltjes
“De websites die genomineerd werden, zijn niet alleen pareltjes om naar te kijken, ze scoren ook uitstekend op technologisch vlak”, legt Maja Van der Borst, Head of Communication van FCR Media uit. “Wij streven er altijd naar om klanten te voorzien van een grafisch aantrekkelijke website, maar daarbij verliezen we het technologische aspect – de snelheid, de performantie en de achterliggende structuur – nooit uit het oog. Net daarom zijn we in 2017 in zee gegaan met de specialisten van Mono Solutions. Zij leggen een stevige fundering waar makkelijk op verder te bouwen is.”
Uiteindelijk bekroonde Mono Solutions vier websites van FCR Media. Zo viel de website van de Lebbeekse osteopaat Marthe De Saedeleir in de prijzen binnen de “beste gebruik van visuals” categorie, omdat webdesigner Anouk Paulus “subtiel maar effectief” gebruikmaakt van beelden en grafieken.
FCR Media telt zo’n 250 medewerkers, en bedient meer dan 30.000 klanten.