Wat zijn de geheimen van succesvolle B2B incentiveprogramma's?

0000000000guntherHet bedrijf SwingGroup werd in 2002 in Gent opgericht door Gunther Everaert, Vanuit zijn eigen ervaring in de HR-wereld, wist hij dat gemotiveerde medewerkers mits de juiste aanpak grenzen kunnen verleggen. Daarom specialiseerde hij zich gaandeweg in motivatieprogramma’s en dito seminaries voor zowel mensen uit de HR en de sales als de marketing.

In december 2015 organiseerde het bedrijf, dat ondertussen is verhuisd naar Brugge maar voor klanten in het hele land en in het buitenland werkt, het eerste “Incentive Marketing Association Europe”-event in de Benelux. Topmensen van grote bedrijven zoals  Lufthansa, ING en TechData lichtten toen een sluier van hun incentiveprogramma’s.

Op 19 januari 2016 organiseert Swinggroup in de Gentse Holiday Inn nabij het UZ Gent een ontbijtsessie rond de succesfactoren voor een efficiënt en succesvol B2B incentiveprogramma.  Diverse toonaangevende bedrijven schreven zich al voor dit event in.

Ze zullen er onder meer inzichten krijgen in theoretische modellen rond motivatie en in kritische succesfactoren. Danny Larno, manager employee benefits van het Gentse verzekeringskantoor Wyckaert-Comarit, woonde één van de vorige ontbijtsessies mee en zegt dat het verbazend is om te zien hoe een transparant en goed gecommuniceerd incentiveprogramma zes op de tien medewerkers kan aanzetten tot een aanzienlijk hogere productiviteit

Dat Gunther Everaert met SwingGroup al meer dan tien jaar onafgebroken groeit, verrast de zaakvoerder naar eigen zeggen niet. “Bedrijven kunnen in de toekomst alleen nog het verschil maken met hun mensen. En daarom komt het erop aan die maximaal te motiveren. Maar ook B2B incentiveprogramma’s kunnen op dezelfde manier mits de juiste incentiveprogramma’s bijdragen tot een mooie groei.”