Het gaat goed voor Wasbar, het concept dat in Gent ontstond en meteen nationale bekendheid kreeg toen de oprichters Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde er de VRT-wedstrijd Topstarter mee wonnen van het gelijknamige televisieprogramma.
Met hun concept van een wasserette in een hippe en gezellige bar bewezen de ondernemers dat ze duidelijk kaas hebben gegeten van de noden van de jonge consument van vandaag én dat ze ook nogal wat marketingkennis in huis hadden.
In 2015 passeerden ze langs de kassa toen ze hun concept verkochten aan Top Brands, dat ook de uitbater is van Pizza Hut. Maar ze bleven ondertussen wel volop ondernemen. Zo richtten ze het bedrijf Ambassy op, dat merken op weg zet om meer ambassadeurs te vinden die hun merk promoten en met hun bureau “De jongens” richten ze zich volop op brand consultancy.
“We zijn al vaak “de jongens van WASBAR” genoemd”, zegt Dries Henau. “Dat is ook logisch want in die hoedanigheid gaan we vaak spreken op events over de manier waarop we WASBAR als merk op de kaart hebben gezet. We leggen dan ook uit hoe we op een paar jaar tijd een love-brand hebben ontwikkeld en hoe we erin geslaagd zijn dit te verstevigen via PR, partnerships en samenwerkingen.”