Dune-NL-2

Warner Bros. Pictures promoot nieuwe film “Dune” met Gentse reclamespecialisten

GENT - De Gentse digitale reclamespecialisten Invibes Advertising en blue2purple hebben hun samenwerking kracht bijgezet met een nieuwe campagne voor Warner Bros. Pictures. Die liep van 17 tot 29 september 2021 ter promotie van de film Dune, die nu in de bioscoop draait.

Om ruchtbaarheid te geven aan de Belgische release van Dune, een film van regisseur Denis Villeneuve, heeft Warner Bros. Pictures ook online, in-feed reclame ingeschakeld. Het productiebedrijf nam hiervoor contact op met blue2purple en Invibes Advertising. Met het digitale reclameplatform van Invibes kunnen organisaties eenvoudig audiovisuele reclame integreren in redactionele artikels van mediawebsites.

“Invibes Advertising en blue2purple hebben er een werkelijk interactieve showcase van gemaakt, volledig aangepast aan het online publiek”, verklaart Justine Dries, Marketing Manager bij Warner Bros. Pictures. “Met het in-feed format kunnen we trailers, beelden, recensies en informatie over onze films tonen, het is erg compleet. We kunnen via de commercials surfers ook gemakkelijk toegang geven tot een online ticketingsysteem, waar ze hun plek in de bioscoop reserveren. Eerder hadden we voor onze films Tom & Jerry, In The Heights en Malignant al gebruik gemaakt van in-feed content met Invibes. Het concept zet onze producties echt in de online schijnwerpers.”

In-feed reclame vergroot impact

Met zijn in-feed formats garandeert Invibes Advertising een betere conversie van surfers. Het platform heeft een bereik van 200 miljoen unieke bezoekers, dankzij een netwerk van 1,000 partnersites in heel Europa.

Sami Battikh, Country Director Frankrijk en Benelux bij Invibes Advertising, zegt: “Het vertrouwen van Warner Bros. Pictures – een wereldwijde referentie in entertainment – is een belangrijke erkenning voor ons. Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat we ons in België vestigden en ondanks de pandemie zitten we op de geplande kruissnelheid. We zullen onze positie in België verder versterken, met extra focus in veelbelovende sectoren als technologie, mode, banken, huishoudtoestellen, energie, enzovoort. En we kijken ook naar toerisme en entertainment, twee segmenten die het sinds kort weer goed doen zoals blijkt uit het huidige fenomeen Dune.”