PR bevindt zich in een veranderende context, zegt Valérie Bourgeois, managing partner bij Walkie Talkie. “Budgetten krimpen of worden opgesplitst, bedrijven veranderen van koers, er moet schade ingehaald worden. Virtuele ontwikkelingen nemen dan weer een vlucht en picture perfect op social feeds is passé composé. We merken daarbij meer dan ooit de vraag naar creativiteit en wendbaarheid.”
Walkie Talkie haalt daarom vijf sidekicks aan boord die het bureau nog meer als allround agency op de kaart moeten zetten. Naast vier pr-managers, verwelkomt het bureau ook een getalenteerd sociale media-experte. Door social strategieën doorgedreven te integreren in communicatieplannen kunnen klanten voortaan nog diepgaander geadviseerd en geserviced worden.
“Ik kende Walkie Talkie al jaren, vooral vanuit de content creator kant”, aldus Maria-Laura De Loore. “Via mijn eigen kanalen had ik het geluk om regelmatig mee te werken aan influencercampagnes van het bureau. Ik verdiepte me de laatste jaren steeds meer in sociale media marketingstrategie en werkte bij Colruyt Group vooral op social, influencer marketing & brand experience. Public Relations & Communicatie zijn reeds king, social media als extra pijler binnen Walkie Talkie is King Kong.”
Het Gentse bureau is geëvolueerd van een klassiek pr-bureau naar een brand strategy bureau. Naast hun lifestyle expertise, werd er in 2020 ook een corporate communicatiecel in het leven geroepen om bedrijven te assisteren op vlak van reputatiemanagement en het orchestreren van interne en externe communicatie.