DSC_2741

Waasland Shopping Center wordt partner van Belgische Airbnb voor pop-ups

SINT-NIKLAAS – In 2012 werd Spacified gelanceerd als Belgisch pop-up platform waarop eigenaars leegstaande winkelpanden konden aanbieden aan tijdelijke huurders, denk aan startende ondernemers die op zoek zijn naar hun eerste locatie. Zes jaar later is het platform toe aan een volledige transformatie en wordt het een ‘first of its kind’ Live Media bedrijf, met focus op marketing en media. Waasland Shopping center gaat nu exclusief met Spacified in zee.

“Toen Spacified begon was het één van de toonaangevende marktplaatsen voor het vinden van geschikte pop-up ruimtes. Al snel zagen we dat het marketing potentieel van drukbezochte fysieke locaties erg groot was. We zijn immers geëvolueerd naar een nieuwe vorm van consumeren waarbij beleving centraal staat. Hoewel er behoorlijk wat netwerken zijn waar mediaruimte kan worden ingekocht is er op dit ogenblik geen enkel netwerk van locaties waar adverteerders samplings, activaties of events kunnen organiseren op grote schaal. Die alsnog onontgonnen markt boren we met Spacified aan”, vertelt Gil Dejonghe van Spacified.

Efficiënt beheer van locaties

Spacified biedt enerzijds locaties voor adverteerders, en is tegelijk een handige tool voor eigenaars van winkels, shoppingcentra, drukbezochte stadswijken,… om het beheer van deze locaties efficiënter en eenvoudiger te maken. Het is tevens een mooie, tijdelijke invulling voor een leegstand pand, dat op deze manier aantrekkelijk wordt voor langetermijnverhuur.

Nieuwe formats aantrekken

Patrick Meutermans van het vastgoedinvesteringsfonds boven Waasland Shopping Center: “In de huidige uitdagende winkelmarkt is het belangrijk om dynamisch te blijven. De klant telkens iets nieuws laten ontdekken, is cruciaal. Via de klassieke kanalen zagen we te weinig beweging, maar door de samenwerking met Spacified hopen wij dit met meer succes te doen en bovendien ook nieuwe dynamische en startende formats aan te trekken.”

Waasland Shopping Center als launching partner

Waasland Shopping Center gaf Spacified het vertrouwen om hun activatie-locaties en pop-ups exclusief in het platform op te nemen. Ook voor de uitbating ervan gaan ze exclusief met Spacified in zee. Manager Toon De Meester beaamt: “In de zoektocht naar een optimale klantenervaring geeft het Spacified-platform ons de kans te diversifiëren in onze mall en telkens opnieuw de klant aangenaam te verrassen.’

Concreet wil dat zeggen dat de administratieve opvolging en commerciële uitbating van de locaties opgenomen is in het Spacified platform, en dat Spacified nauw samenwerkt met het lokale team van het shopping center. Doel is om op korte termijn het platform ook open te stellen voor adverteerders en agentschappen die dan rechtstreeks acties kunnen inboeken op de verschillende aangeboden locaties.