GENT – Wie een afspraak wil maken bij de Sociale Dienst van Volkshaard, kan dat vanaf nu ook online doen. Op de website van de sociale huisvestingsmaatschappij kan je doorklikken naar de afsprakenpagina, waarop je zelf je afspraak met een maatschappelijk assistent vastlegt. Op die manier wil Volkshaard nog toegankelijker worden.
Tot voor kort kon je enkel bellen naar Volkshaard om een afspraak te maken met een maatschappelijk assistent. “Uit een tevredenheidsmeting bleek dat onze huurders ook het liefst telefonisch contact opnemen”, klinkt het bij Koen Van de Velde, diensthoofd van de Sociale Dienst van Volkshaard. “Maar dit zet ons onthaal onder druk, waardoor het soms lang duurt voor je iemand aan de lijn krijgt.
Daarom besloot de huisvestingsmaatschappij om haar online toegankelijkheid te vergroten, door een online afsprakensysteem voor de Sociale Dienst te laten ontwikkelen. Zowel mensen die zich willen inschrijven, kandidaten die al op de wachtlijst staan als huurders kunnen daar gebruik van maken.
Volkshaard verwacht dat het systeem snel opgepikt zal worden door haar (kandidaat-)huurders. “Maar ook OCMW’s en andere instanties zullen het ongetwijfeld gebruiken om hun cliënten aan een afspraak bij ons te helpen”, besluit Van de Velde.
Wie online een afspraak wil maken bij de sociale huisvestingsmaatschappij, actief in het arrondissement Gent-Eeklo, kan surfen naar www.volkshaard.be en doorklikken. Je kan ook rechtstreeks naar de afsprakenpagina via https://afspraken.volkshaard.be.