GENT – Volkshaard heeft nog maar pas een nieuw beleidsplan voor de komende vijf jaar klaar of de eerste stappen in de uitvoering ervan zijn al gezet. De sociale huisvestingsmaatschappij lanceerde niet alleen een huurderskrant, VOLuit, maar ook een volledig opgefriste website. Op die manier wil Volkshaard nog beter communiceren met haar huurders.
“We blijven inzetten op communicatie op papier, omdat we merken dat hier nog altijd nood aan is bij onze (oudere) huurders”, licht communicatieverantwoordelijke Lien Buyck toe. “Daarom lanceerden we eind januari VOLuit, een acht pagina’s tellende huurderskrant met zowel noodzakelijke info voor de huurders, nieuws over onze projecten als ontspanning.”
VOLuit zal vier keer per jaar verschijnen, wordt gedrukt op verantwoord papier (FSC keurmerk) en verzonden in biologisch afbreekbare folie. “Op de eerste VOLuit kregen we alvast positieve reacties van onze huurders. Ze stuurden al meteen ideetjes voor onze volgende edities, dat is natuurlijk heel fijn”, aldus de communicatieverantwoordelijke.
Een volledig opgefriste website
Maar Volkshaard beseft ook het steeds groeiende belang van digitale communicatie. Daarom kreeg de website van de sociale huisvestingsmaatschappij een volledige opfrisbeurt. “Niet alleen de lay-out en de inhoud kregen een update, we voegden ook enkele nieuwe functies toe”, klinkt het bij directeur Hans Heyse. “Zo werken we nu met een kaart van ons werkingsgebied, waarop kandidaat-huurders ons volledige patrimonium kunnen zien.”
“Daarnaast is het ook mogelijk om via de website een defect te melden aan onze Technische Dienst of om online een afspraak te maken met een van onze maatschappelijk assistenten”, zegt Heyse. “Door die extra manieren om contact met ons op te nemen, vergroten we de toegankelijkheid naar onze huurders.”
De nieuwe website is te bekijken op www.volkshaard.be. Ook de website van zustermaatschappij Kleine Landeigendom Het Volk – die sociale woningen verkoopt en bemiddelt in sociale leningen voor de VMSW – kreeg een volledige opfrisbeurt: www.klehetvolk.be.