Op regelmatige tijdstippen organiseert het Aalterse marketingbureeau Vinddevis, dat geleid wordt door Griet Allaert, sinds het najaar van 2014 zogenaaamde marketingcafés rond welbepaalde thema’s.
Ook vorige week kon het marketingcafé, waarbij singer-songwriter en crowdfundingconsulente Joni De Boever uitleg kwam geven over crowdfunding als alternatieve financieringsmogelijkheid voor bedrijven, op heel wat belangstelling rekenen. En dat zal allicht niet zijn omdat een crowdfundingcampagne van een Brit om geld in te zamelen voor Griekenland toevallig sterk in de belangstelling stond.
“Er kwamen een aantal duidelijke lessen naar voor”, geeft Griet Allaert aan. “Zo is crowdfunding niet langer een nobele onbekende en zijn er stilaan diverse platformen beschikbaar. Het komt er dan ook op aan om het juiste platform te kiezen dat het best bij de business past, al blijft het natuurlijk zo dat de Belgische markt relatief klein is.”
Joni De Boever leerde de deelnemers aan het marketingcafé ook dat een goede pitch van cruciaal belang blijft om investeerders te overtuigen. “Ik denk dat Joni de deelnemers ook heeft kunnen overtuigen van het feit dat de slaagkansen om geld in te zamelen groter zijn als er een goed campagnefilmpje wordt gemaakt, als er heel wat promotie gebeurt tijdens de campagne en vooral als de initiatiefnemers van het project blijk geven van een grote persoonlijke betrokkenheid”, zegt Griet Allert nog.