unizolaureaat

Vier bedrijven kandidaat om Unizo KMO-laureaat te worden

1) fc_20160317_dannymertens2888_ZWCMAST en Biolectric, allebei uit Temse, Typografics uit Hamme en The Baby’s Corner uit Nazareth zijn de vier genomineerden voor UNIZO KMO Laureaat 2016-2017 voor Oost-Vlaanderen.

UNIZO organiseert samen met een aantal partners deze prijs om het gezond zelfstandig ondernemen te stimuleren en te inspireren. De geselecteerde KMO’s danken hun nominatie aan de geleverde prestaties op het vlak van innovatie en bedrijfsvoering met een impact op prestaties rond onder meer financiële resultaten en personeelsbeleid. Een onafhankelijke jury heeft de bedrijven gekozen en zal ze ook beoordelen. Het publiek kan ook stemmen op zijn favoriet, dit resultaat telt mee voor 25%. Na een provinciale selectieronde op maandag 24 oktober, volgt de grote nationale ontknoping op donderdag 17 november.

CMAST, dat in 2008 is opgericht door Glenn Van Dael en Nadia de Wilde, heeft ondertussen ook kantoren in Polen, Duitsland en de Verenigde Staten. Met een zestigtal medewerkers zet het bedrijf zich in om innovatieve IT-oplossingen en om toegevoegde waarde te creëren in de productportfolio van  Life Science klanten.

Biolectric, in 2011 opgericht door Philippe Jans, ontwikkelt en verkoopt kleinschalige biomethaangasinstallaties waarmee op landbouwbedrijven groene energie wordt opgewekt uit mest van runderen. Dat is één van de meest klimaatvriendelijke oplossingen om energie op te wekken.

The Baby’s Corner is de winkel die Sonia Pypaert in 1996 heeft opgericht en die in een moeilijk retaillandschap dankzij een passie voor ongelooflijke perfectie een inspirerend voorbeeld is voor veel retailers. Recent won het bedrijf nog voor de tweede keer de in Duitsland uitgereikte prijs “Passion Star Award”.

Typografics, het bedrijf uit Hamme dat grafische en crossmediale designers uitstuurt naar klanten, bestaat dit jaar 25 jaar en dat leek zaakvoerder Danny Mertens (foto) een goede reden om een dossier in te dienen voor deze wedstrijd.  “Voor de jury is het immers belangrijk dat naast het financiële aspect ook zaken zoals innovatie, zorg voor het milieu en medewerkersbeleid aan bod komen”, zegt hij. “En daarop hebben we de afgelopen jaren sterk gefocust.”

Tot 5 oktober kan iedereen op zijn favoriete bedrijf stemmen via http://www.kmolaureaat.be.