7817-800

Victoir zet in op gezond wonen en werken op tweejaarlijkse Spray Day

GENT – Op vrijdag 7 juni organiseerde Victoir, gespecialiseerd in materialen en machines voor stukadoors, façadiers en droogbouwers, zijn tweejaarlijkse Spray Day. Op dit event toont het bedrijf de laatste nieuwe ontwikkelingen op machinegebied. Met een recordaantal van 400 aanwezigen was het op zijn minst een succeseditie te noemen. Victoir maakte er ook bekend dat het onder de baseline “The future is blue” extra wil inzetten op een gezond binnenklimaat.

Het Gentse Victoir begon in 1903 als lattenklieverij. Doorheen de jaren kwam de nadruk steeds meer te liggen op de handel van producten voor de stukadoorswereld. Intussen staat met Steven Everaert de vierde generatie aan het roer en telt het bedrijf 22 medewerkers. Na 116 jaar heeft Victoir heel wat ervaring opgebouwd in de afbouwsector als productleverancier voor natte en droge bepleistering, gevelwerken en droogbouw. B2B-gericht verdelen, verhuren en onderhouden ze ook gespecialiseerd applicatiemachines voor deze branche.

Victoir Technics

Om de twee jaar nodigt Victoir zowel vast cliënteel als geïnteresseerden uit voor de Spray Day. Op die dag worden tal van bekende en nieuwe producten verwerkt met de nieuwste machines. Bezoekers kunnen er kennis maken met de afdeling Victoir Technics. Hiervoor werkt het bedrijf samen met zijn klassieke partners Knauf, Gyproc, Baumit, PFT, M-tec, Euromair, Graco en tal van andere.

Recordopkomst

Zaakvoerder Steven Everaert is alvast zeer tevreden over deze editie. “Een opkomst van 400 man is een absoluut record, maar vooral de interesse bij de bezoekers was dit jaar enorm groot. Dat zeggen ook de aanwezige fabrikanten. We merken dat de nieuwe producten aanslaan, vooral bij jongere stukadoors die op zoek zijn naar toegevoegde waarde.”

The future is blue

Deze producten passen binnen het nieuwe concept “The future is blue” waar Victoir de komende jaren op wil inzetten. Steven Everaert verduidelijkt: “Verschillende producten ademen giftige dampen uit wat de luchtkwaliteit in de ruimte negatief beïnvloedt. Wij bieden daarentegen een heel gamma nieuwe producten aan die een positief effect hebben op het binnenklimaat. Het blauw staat voor gezonde lucht en zuiver water.”

In hetzelfde kader vertelt Steven ons in primeur over de aankoop van een gloednieuwe CNG camion eind dit jaar. “Vanaf 1 januari 2020 is de lage emitiezone in Gent van kracht. Wij willen hierop anticiperen door reeds een nieuwe wagen met CNG motor aan te schaffen. Deze vrachtwagen stoot 20% minder CO2 uit en zullen we inzetten voor al onze stadsdistributie.”