thumbnail_VGD Gent

VGD Accountants kiest voor groter kantoor

GENT/MELLE – VGD Accountants verhuisde zijn kantoor in het Gentse Ledeberg afgelopen zomer naar een grotere vestiging iets verderop in Melle. Het nieuwe kantoor is dubbel zo groot en biedt plaats voor minstens 60 medewerkers. Het Belgische advieskantoor, tevens genomineerd als Great Place to Work, zet hiermee in op het comfort van zijn medewerkers.

VGD Accountants kent zijn oorsprong al in 1981. Het advieskantoor voor familiale ondernemingen werkt in België intussen met 280 medewerkers en telt 9 kantoren verspreid over Vlaanderen. Jaarlijks draait VGD Accountants 30 miljoen euro omzet.

Naast de ondernemer

“Dit succes is te danken aan het feit dat we proactief meedenken met de ondernemer”, zegt Managing Partner Tony Moreels, hoofd van het Gentse kantoor. “Bovendien zijn we een paperless kantoor dat digitaal zeer sterk staat. Onze diverse businesslines zijn erop gericht de klant te ontzorgen. Zo bieden we advies op vlak van erfbelasting, estate planning, correct loonbeleid en subsidies tot heel specifieke topics binnen BTW en algemene fiscaliteit, de overname van een bedrijf, investeringsbeslissingen, het uitbreiden van inventieve tools, data security en zoveel meer.”

Groter kantoor

“We willen samen met de ondernemer sparren over de toekomst van morgen. Om dat in goede banen te leiden is het belangrijk dat de verschillende businesslines op één werkplek samenkomen. Daarom zijn we met ons Gents kantoor verhuisd naar een grotere locatie, waar dit alles mogelijk is.”

VGD Accountants verhuisde in juni 2019 van de Brusselsesteenweg in Ledeberg naar dezelfde straat iets verderop en bevindt zich voortaan op het grondgebied Melle. De verhuis betekent een verdubbeling in kantooroppervlakte naar maar liefst 1200m2. Naast de 60 mensen die er dagelijks vast aan de slag gaan, is er in het kantoor ook plek voor heel wat flexwerkers.

Great Place to Work

Het advieskantoor is tevens genomineerd als Great Place to Work. “Onze focus ligt echt op het talent van onze medewerkers. We willen hen de mogelijkheid geven zich te ontplooien binnen de organisatie. Daarom is het belangrijk om de juiste persoon op de juiste plek te krijgen en doorgroeimogelijkheden te bieden. Het zijn ten slotte onze enthousiaste medewerkers die dagelijks in interactie gaan met de klant”, besluit Moreels.