Verstraete IML is in de niche van het bedrukken van verpakkingen de laatste jaren uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers ter wereld en heeft dan ook al in de vier uithoeken van de wereld regionale kantoren. Wereldwijd blijft het bedrijf zijn expansie voortzetten en zo ook aantonen dat innovatieve industrie in Vlaanderen wel degelijk nog altijd mogelijk is. Want de sterke aanwezigheid op de internationale markten zorgt ook voor een vlotte samenwerking met andere internationale spelers.
Ondertussen beschikt het Maldegemse bedrijf over een zeer uitgebreide klantenlijst waarop namen staan van diverse wereldspelers in hun sector. Eén daarvan is de Duitse kaasfabrikant Hochland die veel belang hecht aan innovatie, zeker als het gaat over verpakkingen. Al enkele jaren geleden schakelde het bedrijf over naar IML-verpakkingen voor Almette en Fataxa, de Hochland-smeerkazen in rechthoekige verpakkingen van 200 en 400 gram. Deze keer was het de beurt aan de Hochland-roomkazen. Hochland schakelde voor de roomkazen over van een rechtstreeks offset bedrukte verpakking met thermogeformeerd deksel naar een Orange Peel IML-verpakking. De leverancier van dienst? Weener Plastic uit Sint-Petersburg, Rusland. De IML-labels voor dit project, net als voor vele andere projecten van Hochland, worden geproduceerd door Verstraete IML.
De nieuwe IML-verpakking van Hochland-roomkaas is zeer aantrekkelijk vanwege de heldere kleuren, fotografische – en haarscherpe kwaliteit van de beelden. Op die manier koppelt de consument direct de verpakking aan de natuurlijke eigenschappen van het product. Zowel pot als deksel zijn gedecoreerd met een IML-label, wat betekent dat er meer informatie over het product op de verpakking kan worden geplaatst. De nieuwe hoogwaardige IML-verpakking van de Hochland-roomkaas valt ook meer op in de winkelrekken. “Deze case bewijst opnieuw dat we onze ambitie om te groeien elke dag kracht bijzetten”, zegt CEO Koen Verstraete.