Hershey’s, een van de oudste en bekendste chocoladeproducenten van de Verenigde Staten, introduceerde recent zijn populaire Chocotubs op de Braziliaanse markt. Het bedrijf verkoos daarbij een IML-verpakking met labels van Verstraete IML uit Maldegem boven zelfklevende etiketten. IML is lichter, duurzamer en het ziet er beter uit.
The Hershey Company is genoemd naar het kleine dorpje in Pennsylvania waar het hoofdkantoor gevestigd is. Op sommige dagen hangt de geur van chocolade er ook in de straten. Oprichter Milton S. Hershey was de eerste Amerikaan die een formule voor de productie van melkchocolade ontwikkelde.
Hershey’s Chocotubs is een leuk tussendoortje dat bestaat uit knapperige koekjes en een dip van smeuïge chocolade. Het design van de verpakking moest vooral opvallen in de Braziliaanse winkelrekken en een hoge meerwaarde creëren. Om vernieuwing te brengen in de groeiende on the go-markt koos Hershey na veel onderzoek en marktvergelijkingen voor een verpakking van Verstraete IML en daarmee won het bedrijf al meteen een verpakkingsaward.
“De jury was onder de indruk van de vele voordelen van de IML-verpakking”, laat CEO Koen Verstraete optekenen. “Ze is lichter, ze oogt mooier en ze is duurzamer. Bovendien is ze 100% recycleerbaar, want bij IML is het label geïntegreerd in de verpakking. Label en verpakking vormen één geheel, en dat vergemakkelijkt
het recyclageproces achteraf.”