Het is stilaan een traditie geworden: de PrimaDonna Awards van de lingeriegroep Van de Velde uit Schellebelle. Eind september reikte de beursgenoteerde groep al voor de derde maal zijn onderscheidingen uit. De eretitel bekroont lingeriespeciaalzaken die de ultieme lingerie styling ervaring aanbieden en zich inzetten om elke vrouw te laten stralen in haar lingerie. Want, zo heet het bij Van de Velde, te weinig vrouwen zijn met lingerie en het aanmeten van de perfecte bh begaan.
De prijzen voor de ultieme paskamer ervaring zijn geen weggevertjes of vriendendiensten .In totaal werden er maar liefst twintig lingerie styling-speciaalzaken genomineerd uit België, Nederland, Frankijk en Duitsland. Zij kregen wel allemaal het bijzondere PrimaDonna Award-label, een felbegeerde erkenning van de kwaliteit en topservice van hun boetiek. De grootste onderscheidingen zijn enkel weggelegd voor enkele shops.
De winnaars van de publieksprijs behaalden de meeste voorkeurstemmen van consumenten in hun land. De juryprijs is dan weer gebaseerd op onder meer mystery shopping scores. In België ging lingeriewinkel Ohlala van Bernadette Demasure en dochter Lieselot De Cock uit het West-Vlaamse Lendelede met de publieksprijs lopen. Lingerie Marie uit Wervik van Kathleen Biesbrouck (links op de foto) was dan weer de winnaar van de juryprijs. Ook in Frankrijk, Nederland en Duitsland werd telkens een publieksprijs en een juryprijs overhandigd aan één winnaar.
“Lingerie kopen is voor iedere vrouw een persoonlijke en intieme ervaring”, aldus ceo Erwin Van Laethem van de groep Van de Velde. “De juiste maat, het advies en de styling in de paskamer zijn het vertrekpunt voor een ultieme klantervaring. Met deze award benadrukken we de gepersonaliseerde aanpak die lingerie vereist. De juiste lingerie maakt het verschil voor het zelfvertrouwen. Met ons topproduct ondersteunen we de vrouw elke dag letterlijk en figuurlijk in haar zelfvertrouwen. Dat is het mooie aan onze job.”