SCHELLEBELLE – Van de Velde is een samenwerking gestart met het Duitse sociale verkoopplatform Pippa & Jean. De lingeriegroep uit Schellebelle, met merken als Marie Jo en PrimaDonna, wil zo zijn sociale verkoopstrategie verscherpen.
Het idee van sociale verkoop is duidelijk. Niet alleen de verkoop staat centraal, maar er wordt ook aandacht besteed aan het ontwikkelen van relaties. Dat kan zowel online via sociale netwerken tot uiting komen, maar ook offline. Dankzij de nieuwe samenwerking met Pippa & Jean zal Van de Velde daarin sterker staan.
Event in de eigen woonkamer
Een bekend voorbeeld zijn de Tupperwarefeestjes waarbij een vertegenwoordiger verschillende producten van het merk in intieme kring en vertrouwelijke omgeving voorstelt. Pippa & Jean heeft in die context al ervaring met voorstellingen van juwelen. Voortaan zullen hun klanten dus ook stylingevenementen in hun eigen huiskamer kunnen organiseren met de producten van Van de Velde. Bovendien zullen de collecties ook online via de webshop van het Duitse platform beschikbaar worden.
“De nieuwe samenwerking met Pippa & Jean past in ons streven om via alle kanalen beschikbaarheid te garanderen voor onze klanten”, zegt Erwin van Laethem, ceo van Van de Velde.
De Duitse sociale verkoopmarkt heeft een omvang van zo’n 16 miljard euro en kent een jaarlijkse groei van 8 procent.