Wat startte met een interne coffee & learn sessie over inclusie en diversiteit met de medeMerkers van Upgrade Estate in oktober 2020, is uitgegroeid tot een mooie samenwerking met Hassan Al Hilou. Upgrade Estate lanceert dit diversiteitstraject om zowel binnen de onderneming als bij haar stakeholders meer impact te creëren rond dit thema. Dit diversiteitstraject kadert in de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen die het bedrijf vooropstelt.
”De kracht van ons bedrijf zit onder meer in de diversiteit van onze teams. We verkiezen kleurrijke karakters boven traditionele profielen, want een diversiteit aan ideeën draagt bij tot innovatie”, aldus Sofie Liekens, Chief Happiness Officer
“In Brussel zijn er zo veel verschillende culturen, nationaliteiten en dat is fantastisch. Ik voel me helemaal thuis in deze stad. Deze smeltkroes kan je ook terugzien bij Bru Upkot. Internationale studenten, Erasmus studenten, studenten met een andere origine,… You name it, we got it!”, vertelt Ornella Schreurs, Upkot coach bij Bru Upkot
Jarenlange inzet op diversiteit
Upgrade Estate besteedt al vele jaren aandacht aan diversiteit bij haar medeMerkers, huurders, klanten en andere partners. Daarvan getuigen de talrijke reeds bestaande initiatieven zoals een genderneutraal rekruteringsbeleid, een meertalige werfcommunicatie, een anoniem meldpunt ingeval van discriminatie, een diverse huurder community en een duurzame en sociale bedrijfsvisie.
Zakwoordenboekje op de werf
Onder het motto ‘alles kan beter’, maakt Upgrade Estate nu nog meer impact op vlak van diversiteit. Zo maakte het bedrijf een zakwoordenboekje in 7 talen om de buitenlandse werkkrachten op de werf te motiveren en aan te spreken in hun eigen taal. Daarnaast wordt er aandacht geschonken aan feestdagen van andere culturen en komt er een diversiteitscharter voor alle partners. In de toekomst wordt er nog verder gewerkt aan de uitrol van het diversiteitstraject over 5 domeinen: aannemers, leveranciers, medeMerkers, marketing en huurders.