Uniway is een Belgisch bedrijf dat gespecialiseerd is in IT-ontwikkeling op basis van webtechnologie en dat twintig jaar geleden werd opgericht op het ogenblik dat internet in ons land echt voet aan de grond begon te krijgen.
“Twintig jaar geleden stond het internet nog in kinderschoenen, maar met een handvol medewerkers wilde Uniway de Belgische markt voorbereiden op de digitale revolutie”, zegte mede-oprichter en managing partner Marc Vanhoutteghem. “Stap voor stap introduceerde Uniway IT-oplossingen voor interne en externe communicatie en zette het bedrijf als een van de eersten in op de e-commerce die niet uit de huidige maatschappij weg te denken is. Uniway maakte digitaal het verschil voor organisaties en consumenten en heeft inmiddels iets meer dan 60 werknemers.
Voorbeelden van IT-ontwikkeling op basis van webtechnologie zijn e-commercesites, web content managementsystemen, intranet, extranet en portalen. Uniway realiseerde onder meer projecten voor Standaard Boekhandel, Fluxys, Het Nieuwsblad, Jobat en Vanden Borre.
Om het rotsvaste geloof in de toekomst te illustreren en nieuwe klanten en potentiële medewerkers gemakkelijker te bereiken en ook de huidige medewerkers de kans te bieden beter te kunnen flexwerken en minder risico’s te lopen op vastzitten in de file op weg naar het kantoor in Zaventem, opende Uniway nu een kantoor in Gent.
Het Gentse kantoor biedt ruimte aan zestien werknemers en Ben Van Damme (foto), de nieuwe Business Development Manager, die eerder onder meer ervaring opdeed bij The Reference, The Hub Belgium en Group Van Damme, zal de eerste zijn die voltijds vanuit het kantoor in de Poortakkerstraat in Gent werkt. Eén van zijn opdrachten zal ook zijn om talentvolle nieuwe medewerkers aan te werven.
“Van hieruit kan ik mijn ervaring inzetten om de toekomstplannen van Uniway geografisch uit te breiden. Het kantoor in Gent is een tastbaar bewijs van Uniways vertrouwen in de nieuwe manier van werken en vereenvoudigt de samenwerking met nieuwe klanten. We verbreden de actieradius, zowel voor de klanten als voor onszelf.”