GENT – UNI-Learning, de Europese marktleider in het aanbieden van digitale (leer)materialen, heeft met zijn revolutionair softwareplatform Flowsparks voor de tweede keer op rij een nominatie in de wacht gesleept voor de Trends Digital Pioneers. Met deze awards belonen onder meer Trends, Google en PwC digitale projecten die baanbrekend en vooruitstrevend zijn en dewelke een impact hebben op het bedrijf en de hele maatschappij.
Het Gentse bedrijf heeft de nominatie te danken aan hun Flowsparks-succesformule, de innovatieve softwaretoepassing in een SAAS-model dat elk bedrijf in staat stelt om zelf digitale leermodules of trainingen op maat te creëren, beheren en verspreiden. Flowsparks is ontstaan uit de ervaring met klanten en het constant zoeken naar het antwoord op de vragen: ‘Wat als e-Learning maken eenvoudig was?’ en ‘Wat als iedere werknemer die met een smartphone of Facebook kan werken zelf digitale leermodules zou kunnen maken/wijzigen?’.
Gebruiksvriendelijk
Gebruiksvriendelijkheid en een positieve gebruikservaring staan dan ook voorop. Het platform wordt onder andere gebruikt door brandweermannen bij BASF, productiemedewerkers bij Eastman, dokters/apothekers bij BCFI, coaches bij Proximus, IT’ers bij Parkwind,… De expertise van didactici, de design skills van grafische ontwerpers en de IT-kennis van programmeurs zitten reeds vervat in de vooraf gedefinieerde Learning Formats.
Afhankelijk van de over te brengen boodschap, kiest de klant in het systeem voor een bepaald Learning Format, Template of Programma. Daarna toont het systeem het te volgen stramien en wordt door de klant de eigen inhoud aangemaakt via éénvoudige invulformulieren. Het denkproces, vaak de moeilijkste stap in leren en instructie, wordt automatisch aangeboden.
Alles wat wordt gemaakt binnen Flowsparks is door zijn native response design te gebruiken op alle (mobiele) devices en kan naadloos geïntegreerd worden in reeds aanwezige leerplatformen of ERP/HR-systemen.
Kers op de taart
Voor UNI-Learning is de nominatie de kers op de taart van wat reeds een uitzonderlijk jaar is geweest. In 2019 wisten ze hun leidende marktpositie als leverancier van digitale (leer)materialen verder uit te bouwen. Dankzij een partnership met het Duitse bedrijf Mauth.CC, begon Flowsparks ook aan zijn verovering van de Europese markt. Er lopen nog meer gesprekken met potentiële verdelers in Duitsland, Frankrijk, … Ook het gerenommeerde Zwitserse AMC – de referentie in exclusieve en vernieuwende kookmaterialen – besloot om met Floswparks te gaan werken na de kennismaking op de Learntec beurs eind januari 2019 in Karlsruhe (Duitsland).
Cédric Herregodts, Sales & Marketing Manager: “Flowsparks heeft een revolutie ontketend in de e-Learningwereld. Omdat onze klanten vaak in een internationale context opereren, is Flowsparks nu al actief in meer dan 150 landen. De Flowsparks-familie groeit constant en daar zijn we trots op. Deze nominatie is dan ook een erkenning van het harde werk van ons voltallige team.”
De awards worden uitgereikt tijdens de Nacht van de Trends Digital Pioneers op donderdag 28 november.