Moss_Plum 3 (3)

Uitzendbureau zet activiteiten on hold en start webshop met duurzame activewear en yogamateriaal

GENT – Bijna twee jaar geleden werd recruitment bureau Let’s Do This opgericht door Nelson Vandecapelle en Mélanie De Cock. Studenten of flexi-jobbers kunnen er tegen een goede verloning aan de slag als kelner, barman/-vrouw, hostess, logistieke medewerker, parking boy,… op de meest unieke events. Aangezien de activiteiten van Let’s Do This op dit moment volledig stil liggen, gingen de zaakvoerders op zoek naar een nieuwe creatieve uitdaging. Met de webshop www.healthmattersshop.com verkopen ze onder andere duurzame sport- en yogakledij voor iedereen die graag aan het bewegen gaat in zijn kot. Ook voor wie al dat sporten niet hoeft, zijn er leuke dingen te vinden.

Vorig jaar kwam Let’s Do This op Made in Oost-Vlaanderen aan bod als Starter van de week. Sindsdien groeide hun studentenpoule van 200 naar een goeie 400 studenten. Door de coronamaatregelen ligt voor deze studenten het werk helaas volledig stil. Nelson Vandecapelle: “Wij hebben besloten de activiteiten voorlopig on hold te zetten. Welzijn is bij ons prioriteit en in deze tijden kunnen we onze studenten geen veilig werk meer bieden.”

Health Matters

Nelson en Mélanie kwamen met een alternatief idee. “Niets doen is alles behalve een optie. We gingen aan de slag met het thema welzijn. Hieruit is Health Matters ontstaan. Dit is een webshop waarop we allerhande zaken verkopen die goed zijn voor mind en body. Dit gaan van yoga producten en activewear tot kleding en leuke hebbedingetjes. Op die manier willen we de levenskwaliteit van de mensen in quarantaine bevorderen.”

Duurzame partner

Omdat het duo duurzaamheid hoog in het vaandel draagt, gingen ze in zee met het Amerikaanse merk Girlfriend Collective. Dit merk maakt al hun activewear uit gerecycleerde materialen zoals visnetten en waterflesjes die ze uit de zee halen. Elke legging bestaat uit 25 gerecycleerde flesjes. Sinds de lancering in 2006 hebben ze al meer dan 8 miljoen flesjes gerecycleerd en voeg daar maar elke maand een goeie 70.000 flesjes aan toe. Girlfriend Collective werkt hiervoor nauw samen met twee fabrieken in Italië en Taiwan, waar het welzijn van hun personeel topprioriteit is. Dit bewerkstelligen ze onder andere door hen een aangename werksfeer aan te bieden.

Voor de mannencollectie werkt Health Matters samen met het tevens Amerikaanse merk Rhone. Dit merk maakt gebruik van stoffen waarin zilver verweven zit waardoor ze permanent beschermd zijn tegen bacteriën en vieze geurtjes. Dit terwijl andere stoffen deze beschermende eigenschappen veelal verliezen na 15 tot 20 wasbeurten.

Creatieve ondernemers in de kijker

“Er komen nog een aantal leuke collabs aan met lokale ondernemers die in deze tijden creatief moesten zijn en op een korte tijd hun business model hebben veranderd”, geeft Nelson mee.

“Wij willen via onze webshop deze personen een kanaal bieden waar ze hun producten extra in de kijker kunnen zetten. Zo bieden we bijvoorbeeld de mooie handmade mondmaskers van Masked by Mf aan. Deze onderneemster kan haar activiteiten in de eventsector niet langer uitvoeren en vond hierdoor de tijd om haar passie voor ontwerpen terug op te nemen.”

www.healthmattersshop.com