U&I Learning is vooral bekend als e-Learning agency. Het was in 2017 dat ze met hun baanbrekende leerplatform op de markt kwamen. Met behulp van dit leerplatform kan iedereen in elk bedrijf aan de slag gaan met het ontwikkelen, onderhouden en beheren van digitale leermodules. Dat maakt Flowsparks een pionier in de wereld van e-Learning. Terwijl andere concullega’s vasthouden aan projectontwikkeling geeft Flowsparks de volledige autonomie aan al zijn gebruikers. Werknemers zonder enige kennis van didactiek en digitaal leren kunnen zo toch de juiste informatie, instructie en inspiratie delen met collega’s.
“Voor veel klanten waren we al bekend als het bedrijf achter Flowsparks. Het was dan ook een logische keuze om ook alle activiteiten van U&I Learning onder deze naam te plaatsen”, aldus Cédric Herregodts, Chief Commercial Officer.
Ook ten opzichte van andere e-Learning software weet Flowsparks zich sterk te onderscheiden. Standaard e-Learning software vereist vaak uitgebreide kennis van de veelal ingewikkelde tools. Bij Flowsparks is dit geen vereiste. Door de eenvoud in gebruik kunnen subject matter experts met e-Learning zelf hun kennis digitaliseren, dit maakt dat informatie inhoudelijk kwalitatiever en accurater is. CEO Guy Herregodts omschrijft het zelf als ‘een disruptief product binnen de wereld van de klassieke e-Learning’.
e-Learning services en software onder één dak
Hoewel het bedrijf nu de naam van zijn software tool aanneemt, blijft het dezelfde diensten aanbieden. Naast e-Learningontwikkeling in het eigen platform, werkt het team van Learning Developers nog steeds met andere e-Learning software voor de ontwikkeling van nieuwe modules voor klanten. Daarbovenop geniet iedere klant van een optimale ondersteuning. Het team van Customer Success Coaches kende de laatste maanden al een stevige groei en dat zal de komende maanden verder toenemen.
“Met Flowsparks doorbreken we de huidige wereld van klassieke e-Learning. We hebben alle knowhow in huis op het gebied van e-Learning. Bovendien staan we hoog aangeschreven bij klanten als het op ondersteuning aankomt”, aldus Kevin Janssen, Sales & Marketing Manager Nederland.
Ambitieuze groeiplannen
Het bedrijf ziet de toekomst kleurrijk in. In de komende maanden zal Flowsparks zijn ambitieuze groeiplannen zowel op de thuis- als op de internationale markten voortzetten en zullen er meer medewerkers ter ondersteuning van nieuwe klanten aangenomen worden. Daarnaast bestaat de ambitie om het resellernetwerk verder uit te breiden.
“De recente COVID-19-ontwikkeling heeft de digitalisering in een zesde versnelling gezet. Bedrijven die al bezig waren met het omschakelen, hebben een versnelling hoger geschakeld. Organisaties die nog in de startblokken stonden, zijn soms halsoverkop op zoek gegaan naar een andere oplossing”, zegt Herregodts. “Deze omwenteling is onomkeerbaar. Omdat Flowsparks al jaren inzet op een eenvoudige digitalisering van de bedrijfskennis, kan het nu moeiteloos inspelen op deze grote vraag.”
Ontdek alles over Flowsparks tijdens het digitale event Get in the FLOW op 11 februari 2021.