typografics kotk webshop mockup

Typografics ontwikkelt eigen webshop voor Kom op tegen Kanker

HAMME – Voor het tweede jaar op rij neemt Typografics deel aan de 1.000 kilometer van Kom op tegen Kanker. Met 10.842 euro in de pot kunnen al twee teams van het bedrijf starten, maar de visuele communicatiespecialist uit Hamme ambieert meer. Het zet daarvoor tal van acties op, zoals de lancering van een eigen webshop.

Elk jaar organiseert Kom op tegen Kanker een fietswedstrijd van 1.000 kilometer tijdens het weekend van Hemelvaart. Teams kunnen zich inschrijven om mee te fietsen op voorwaarde dat ze per team 5.000 euro ophalen. Typografics heeft daarvoor een duidelijke doelstelling opgesteld: met vier ploegen van het bedrijf aan de start verschijnen.

“Dit jaar kunnen mensen ons niet alleen sponsoren via een klassieke overschrijving of onze traditionele spaghettiverkoop. Die laatste zal er dit jaar ook nog zijn voor bedrijven in de buurt. We weten dat het een succesformule is, want vorig jaar werden er 750 porties verkocht”, zegt Danny Mertens, zaakvoerder van Typografics. “Maar we wilden dit jaar iets extra, en dat doen we aan de hand van een eigen webshop.”

Op eigen initiatief

Voor de editie van Kom op tegen Kanker 2018 startte het interne webteam een eigen online shop op. Daar kunnen mensen originele tote bags, t-shirts en kaartjes bestellen. Die zijn bovendien allemaal zelf ontworpen door de grafische vormgevers van het bedrijf. De volledige opbrengst gaat naar Kom op tegen Kanker.