Trendwolves realiseert Flagship voor BNP Paribas Fortis

twBNP Paribas Fortis opent zijn eerste Flagship  in Gent. Met de Flagship verruimt BNP Paribas Fortis het klassieke  kantoorconcept en worden nieuwe digitale technologieën tastbaar gemaakt voor  alle bezoekers aan de hand van onder andere een interactieve Innovation Wall en een Phygital Lab. BNP Paribas Fortis maakt  van de Flagship een échte ontmoetingsruimte voor haar klanten: zij kunnen er  immers op hun beurt vergaderen met hun klanten in een aantal ruimtes die  uitgerust zijn met de nieuwste technologieën. Bovendien is de Flagship stevig  verbonden met haar omgeving, wil zij een venster op Gent bieden en aldus een echt innovatief en digitaal centrum in het hart van de stad worden.

Mensen begeven zich steeds minder naar hun bankkantoor en behandelen hun bankzaken steeds meer online. Bij de bezoeken aan het kantoor staan gepersonaliseerde dienstverlening en persoonlijk contact centraal. Dit biedt nieuwe mogelijkheden voor de rol van het klassieke bankkantoor. Met de Flagship op een premium locatie zoals de Gentse Kouter kiest BNP Paribas Fortis ervoor om een bredere invulling te geven aan het fysieke bankkantoor en te zorgen voor een echte beleving.

Uiteraard kunnen klanten in de Flagship  terecht voor al hun bankzaken”, aldus Michael Anseeuw, General Manager Retail Banking van BNP Paribas Fortis. “Maar wij willen met de Flagship  meer doen. Vooreerst willen wij nieuwe digitale technologieën concreet maken  voor de bezoekers van de Flagship. Ook willen we het ondernemerschap bij onze  klanten ondersteunen door ze hoogtechnologische vergaderruimtes en innovatieve  methodes aan te bieden. Bovendien willen we de relatie van de bank met Gent en  zijn inwoners in de verf zetten.”

Centraal in de Flagship staat de transparante, interactieve Innovation WallDit is een uitgerekte, licht gekromde ledwand, met op ooghoogte ingewerkte touchscreens die uitnodigen tot interactie. De bezoeker kan verschillende opties kiezen: zo kan de bezoeker via de Financial Type Indicator zijn persoonlijk financieel profiel ontdekken, of kan hij via “Home on the  spot” alles te weten komen over kopen, huren en (ver)bouwen.

De ledwand fungeert ook als een interactief communicatiemiddel met de bezoekers. Wie bijvoorbeeld een vergaderplek boekte, wordt op de Wall verwelkomt.

Daarnaast bevindt er zich in de Flagship ook een Phygital lab: een showcase van de nieuwste digitale technologie zoals 3D printers en holocubes om te experimenteren. De bezoeker van de Flagship kan bijvoorbeeld ook zijn eigen T-Shirt ontwerpen met afbeeldingen van lokale kunstenaars aan de hand van de digitale T-Shirtprinter.

Ook aan de allerjongsten is gedacht met de Digital kids corner met graffiti wall, die een alternatief vormen voor de traditionele kinderhoekjes.

BNP Paribas Fortis heeft in de Flagship ook vergader- en eventruimtes voorzien voor zijn klanten – ondernemers. Via een toegankelijke boekingsapp of aan een desk in het kantoor kunnen zij een ruimte reserveren. In die ruimtes zijn er naast wifi ook digitale tools die het brainstormen, nadenken over businessmodellen en dergelijke meer stimuleren en ondersteunen.

De Flagship is eveneens uitgerust met de Innovation Library, een digitale bibliotheek met praktische tools en methodes om te innoveren, vol inspirerende trends en cases. Nadat op een scherm een aantal keuzes zijn aangegeven (Bijvoorbeeld: In welke sector werk je? Wat is het doel van je meeting?) wordt relevante content naar een scherm in de gereserveerde ruimte gestuurd, zodat het hele team ermee aan de slag kan.

Naast de sterk technologische en innovatieve focus, heeft de Flagship immers nog een ander belangrijk kenmerk: zijn verbondenheid met de stad  en haar bewoners.

Een aantal Gentenaars werd betrokken bij de opbouw en werking van de Flagship. Zo werden lokale modellen en fotografen ingeschakeld voor de werfcommunicatie, is de koffie in de Flagship van een nabije koffiebranderij en komen er ondernemende klanten op de Innovation Wall.

Op de Wall zal op regelmatige basis het stratenplan van Gent verschijnen, waarbij Gentse ondernemers met sterren worden aangegeven. Af en toe zal één zaak of ondernemer op de Wall in de kijker gezet worden.

Verder stroomt er continu lokale informatie over interessante evenementen, verborgen pareltjes en historische weetjes over de schermen. De Wall fungeert op die manier als een eigentijds medium en promotiekanaal voor de Gentse community. Het hele concept, dat de baseline van BNP Paribas Fortis – de bank voor een wereld in verandering concreet invult – is uitgedacht door het gentse trendbureau Trendwolves. Zaakvoerder Maarten Leyts is dan ook bijzonder verheugd over deze nieuwe realisatie.