Timothy en Tom ontmoetten elkaar in 2019 en de klik was dermate dat ze besloten een podcast op te zetten waarbij ze mensen wilden inspireren. Maar omdat een voornemen slechts louter dat blijft, koppelden ze er een strak plan aan vast: minimum 100 afleveringen zouden ze maken en die wekelijks lanceren. De teller staat inmiddels op 98.
Tom legt uit: “We leven in een tijd waarin veel mensen aan zichzelf twijfelen en zich onzeker voelen. De pandemie heeft dit alleen maar versterkt. Maar tezelfdertijd zijn heel wat mensen zich bewuster geworden van de mogelijkheden die het leven biedt en willen ze aan zichzelf werken. Wij wilden die mensen infospireren door onze eigen ervaringen, lessen en tips te delen zonder enige terughoudendheid. Maar het is vooral de waardevolle praktijkervaring van onze gasten die leidt tot het succes van onze wekelijkse TIMTOM Podcast. We zijn hier zonder enige verwachting aan begonnen en sprongen in het begin een gat in de lucht als we wekelijks 20 luisteraars telden. Vandaag zijn het er meer dan 1.000 en dit motiveert ons enorm.”
Oprecht en puur
De ‘gewone’ jongens prijken fier tussen een imposant aantal gereputeerde en ervaren podcasters en zijn blij dat ‘de podcast’ een plaats aan het veroveren is als erkend medium. Dat ze week na week geen onderwerp uit de weg gaan en -goed op de hoogte van wat vandaag de dag leeft- spiritualiteit oversauzen met een vleugje humor zal de jury ongetwijfeld niet ontgaan zijn. Bij Timothy en Tom geen oppervlakkige gesprekken, ze zoeken diepgang en schuwen geen enkele vraag. De onbevangen manier waarop ze open in gesprek gaan met hun gasten wordt fel gesmaakt.
Timothy licht toe: “Ik hoor wel vaker dat onze oprechtheid en onze puurheid heel erg geapprecieerd worden. Maar we deinzen er niet voor terug om af en toe eens ‘zot’ te doen. Zo vierden we onze eerste verjaardag met een “TIMTOMbola”, waarbij we op 52 uur, 52 prijzen weggaven ter waarde van meer dan €10.000. En tijdens onze TIMTOM-zomertoer registreerden we 17 podcasts op 1 week tijd. Een intense en pittige ervaring, maar wij houden wel van een uitdaging.”
Stem hen naar de overwinning!
En ze besluiten glunderend: “Onze visie en ons doorzettingsvermogen worden uiteraard gewaardeerd door deze nominatie. Maar dat we ook geselecteerd zijn in categorie “host of the year”, daar hebben we absoluut geen woorden voor.”
Stemmen kan nog tot maandag 22 november via www.belgianpodcastawards.be/VoteTimtom.