GENT – (Bijna) iedereen is er intussen van overtuigd dat thuiswerk ook voor werkgevers veel voordelen heeft, maar toch wordt thuiswerk in de mobiliteitsdiscussie nog te weinig als mogelijke oplossing naar voren geschoven. De campagne Thuiswerken Werkt wil werkgevers stimuleren om thuiswerk te incorporeren binnen hun bedrijf. Orgelpunt van de campagne wordt de thuiswerkdag op 20 september 2018, tijdens de Week van de Mobiliteit.
5 partijen (Netwerk Duurzame Mobiliteit, SD Worx, Mercuri Urval, Redactiebureau Palindroom, Taxistop en PAMI) besloten samen de campagne Thuiswerken Werkt op poten te zetten. Aan de hand van onder andere een LinkedIn-groep toegankelijk voor alle werkgevers die structureel thuiswerk toelaten of plannen hebben in die richting, willen ze werkgevers stimuleren om ook thuiswerkgever te worden. Een woord dat trouwens nog niet bestond, maar door de campagne gelanceerd wordt in de hoop het te laten bekronen tot ‘woord van het jaar’ en het een plekje in de enige echte Van Dale te bezorgen.
Webinar
Op 11 september organiseert de campagne in aanloop naar de Thuiswerkdag een webinar rond het thema met cases en lezingen rond thuiswerk en leaderschip en rond de juridische en administratieve aspecten van thuiswerk. Het programma en de link om in te schrijven vind je hier.
Nationale Thuiswerkdag
Op de Nationale Thuiswerkdag ten slotte, vragen ze om zo veel mogelijk mensen thuis te laten werken. “Het is zeker geen must dat alle mensen thuiswerken. We begrijpen ook dat dat niet voor iedereen haalbaar is.” Inschrijven voor de Thuiswerkdag kan via deze link. Deelnemers worden getrakteerd op een thuiswerkgever-mok (voor de werkgever) en drie paar Thuiswerken-werkt-pantoffels (voor personeel). “Hopelijk slagen we erin voldoende werkgevers te mobiliseren zodat we de files die dag daadwerkelijk kunnen wegwerken of inkorten.”