Thomas Cook gaat voor meerdere jaren samenwerken met Expedia, één van de grootste toeristische bedrijven ter wereld. De touroperator, met hoofdzetel in Zwijnaarde, krijgt zo toegang tot 60.000 extra hotels in steden wereldwijd en in Europese vakantiebestemmingen.
Expedia stelt haar toonaangevende technologie voor hotelreserveringen van citytrips en autovakanties ter beschikking. Dat gebeurt via de belangrijkste websites, contact centers en kantoren van Thomas Cook, en via de open distributie. “De combinatie van Expedia’s hotelportfolio met online toptechnologie zal het aanbod voor onze klanten gevoelig verruimen. Het betekent meteen een belangrijke stap voorwaarts in onze strategie naar winstgevende groei”, zegt Peter Fankhauser, ceo van Thomas Cook.
Daarenboven kan Thomas Cook dankzij deze overeenkomst haar kernaanbod aan zonvakanties wereldwijd via de Expedia websites aanbieden. De touroperator vergroot haar distributiebereik zo aanzienlijk. “We kunnen onze systemen en processen verder vereenvoudigen, wat er voor zal zorgen dat we ons kunnen focussen op onze eigen merkhotels en geselecteerde partnerhotels in de zonbestemmingen. Daar maken we namelijk echt het verschil voor onze klanten.”
Transformatie
De nieuwe overeenkomst is een belangrijke tweede stap in de wereldwijde transformatie van de Thomas Cook Group. Een eerste stap werd in augustus 2016 gezet via de samenwerking met Webjet Limited, die het merendeel van het aanbod zonvakantiehotels van Thomas Cook behelst.
“We geloven dat onze samenwerking met Expedia de twee bedrijven in een betere strategische positie zal brengen. Samen kunnen we meer mensen de wereld laten ontdekken. Tegelijk verstevigen we allebei onze concurrentiepositie op de Europese markt”, besluit Peter Fankhauser.