STIMA kondigt de benoeming aan van een nieuwe voorzitter: op 1 januari 2016 neemt Nicolas Lambert de fakkel over van Thierry Cattoir, de topman van het Gentse merkenbureau Remarkable die sinds januari 2013 de voorzittershamer hanteert bij STIMA.
Thierry Cattoir richtte als Belgische pionier in branding in 1989 Remarkable op, gespecialiseerd in merkenstrategie, -creatie en –bescherming. Hij schreef ‘Het Kernmerk’, waarvan het merkarchitectuurmodel recent werd opgenomen in de laatste editie van Kevin Lane Keller’s Strategisch Merkenmanagement. Hij werd Master Marketeer in 2007 en is gastdocent aan onder andere Erasmus Rotterdam, Vlerick en KULeuven.
Nicolas Lambert begon zijn loopbaan bij Unilever en had aansluitend functies bij AB Inbev en Alken Maes (Heineken). Sinds 2011 is hij Strategy Director bij Darwin BBDO, gastdocent aan en Fellow van de Louvain School of Management. In 2010 werd hij door STIMA en Trends verkozen tot ‘Marketer of the Year’ en door UBA en Pub Magazine tot Advertiser Personality of the Year.
Met haar 1000 leden is STIMA de grootste vereniging van marketingprofessionals in België. Meer dan 10 expertgroepen spelen hier een actieve rol in. STIMA organiseert elk jaar het Marketing Congres dat de Belgische marketinggemeenschap samenbrengt en inspiratie biedt via internationale en nationale sprekers. De editie 2015 vond op 4 en 5 december plaats in Gent en was een groot succes, zowel op vlak van aantal deelnemers als van de kwaliteit van de sprekers. STIMA organiseert ook evenementen, seminaries en opleidingen. De vereniging reikt ook awards uit zoals ‘Marketer of the Year’, ‘Marketing Book of the Year’, ‘Marketing Dissertation of the Year’ en dit jaar voor het eerst ‘Belgium’s New Brand of the Year’, een prijs die gewonnen werd door het Gentse Wasbar van Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde.
Thierry Cattoir is behoorlijk fiet op wat hij de afgelopen jaren met STIMA heeft kunnen verwezenlijken. “Ik ben trots dat ik STIMA terug op de sporen heb kunnen zetten, zodat mijn opvolger op een gezonde fundering kan bouwen. STIMA is tijdens mijn voorzitterschap sterk geëvolueerd met onder meer veranderingen in de raad van bestuur. Dit jaar hebben we ook een nieuwe communicatiestrategie en nieuwe tools op poten gezet. De eerste resultaten zijn er al, met een stijging van 40% van het aantal deelnemers op onze activiteiten. Het 2015 Congres was eveneens een mooi succes.”