The Soap Story, de merknaam waaronder Sapone B.V.B.A. uit Merelbeke in het Gentse stadscentrum een winkelpunt uitbaat, evolueerde in de voorbije tien jaar van een one brand-zeepwinkel tot een verkooppunt met diverse merken. Bij het ruime aanbod zitten sinds kort ook de producten van Rivièra Maison, een Nederlands retailconcept dat de jongste jaren een enorm succesverhaal schreef.
Bij The Soap Story kunnen de klanten kiezen uit een ruim assortiment aan verzorgingsproducten, wellnessartikelen, huisparfums, badkameraccessoires en diverse geschenkartikelen. Recent werd The Soap Story grondig vernieuwd. Bovendien werd het assortiment verruimd met de natuurlijke verzorgingsproducten van l’Occitane. De belangrijkste vernieuwing is evenwel dat de The Soap Story sinds kort ook opgtreedt als verdeler van het woonmerk Rivièra Maison. Dat staat voor een ruim assortiment meubelen, tuinmeubelen, woonaccessoires, home decoratie, textiel, glaswerk, servies en verlichting, dat zich laat kenmerken als “Landelijk Chique” en “Perfectly Imperfect”.
Een retailsprookje
Terwijl de gemiddelde omzet in de Nederlandse woonretail al 6 jaar op een rij daalt, boekt Rivièra Maison aanhoudend succes. De keten heeft meer dan 500 verkooppunten wereldwijd en breidt nog steeds uit. Rivièra Maison heeft een sterke positie weten te veroveren in de woonbranche. Door zich duidelijk als merk te profileren, weten klanten precies waarvoor ze bij Rivièra Maison moeten zijn. Het bedrijf heeft de jongste jaren volop gefocust op het bouwen van ene sterk merk.