Digital’s Got Talent werd in het leven geroepen om startende ondernemers en ondernemers met heel wat kilometers op de teller, maar zonder webshop, een duw in de rug te geven. De winnaar van deze wedstrijd krijgt namelijk een webshop cadeau én 1 jaar lang gratis begeleiding door experten om zijn/haar concept helemaal uit te werken. De initiatiefnemers van deze wedstrijd zijn SafeShops.be, PostNL België en CCV. Zij haalden er een aantal partners bij zijnde: RAJA, ShopWeDo, Buroform en NSZ.
Na een eerste screening werden er 10 ideeën geselecteerd die naar de 2de ronde mochten. Daarna volgde het uitschrijven van de business case, het pitchen van het ondernemersidee en een pittige vragenronde. De jury koos uiteindelijk voor The Leather Sales omwille van de sterk onderbouwde businesscase en het unieke concept.
Innovatie om toekomst van het ambacht te verzekeren
The Leather Sales wil de (student) lederbewerkers het makkelijk maken om kwalitatief en duurzaam leder, fournituren en toebehoren zowel on- als offline rustig te bekijken en aan te kopen. Materialen die het verschil maken voor de volgende generaties en die de toekomst van het ambacht verzekeren. Zo kunnen ze voldoende tijd, ruimte en budget overhouden voor hun creaties. “Alleen zo kan de ambacht groeien en sterker staan in de toekomst”, aldus Sophie.
The Leather Sales zorgt voor een uitgebreid, duidelijk en makkelijk te doorlopen assortiment. Dat wordt aangeboden op een webshop, ondersteund door verkoopmomenten offline en aangevuld met persoonlijk (video-)advies op afspraak of offline.
Binnen een aantal maanden zal The Leather Sales operationeel zijn, maar ondertussen kan je The Leather Sales volgen op Facebook, Instagram en via www.digitalgottalent.be